گاز گرفتگی 10نفر در شب سرد پایتخت



 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مسمومیت 10 نفر در پی وقوع دو حادثه گاز گرفتگی در سه‌شنبه‌شب خبر داد.

  جلال ملکی در این باره گفت: «ساعت 20 شامگاه سه‌شنبه یک مورد حادثه گازگرفتگی در منزل مسکونی در خیابان رنجبر در جیحون تهران به سامانه 125 اطلاع داده شد که در پی آن آتش‌نشانان عازم محل شدند.»

ملکی افزود: «محل حادثه یک ساختمان دو طبقه قدیمی بود که به‌دنبال انتشار گاز سمی مونوکسید کربن در طبقه اول ساختمان اعضای یک خانواده 6 نفری مسموم شده بودند. شدت انتشار گاز در محل به‌حدی بود که به طبقه بالایی ساختمان نیز سرایت کرده و منجر به مسمومیت زوجی سالخورده نیز شده بود.» آتش‌نشانان این افراد را از ساختمان خارج کردند و برای درمان به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

او علت این حادثه را نشت گاز سمی مونوکسید کربن از بخاری واقع در طبقه اول ساختمان عنوان کرد و افزود:‌ «در بررسی‌های کارشناسی نیز مشخص شد که تنها چند دقیقه قبل از وقوع حادثه، ساکنان به نصب دودکش برای بخاری اقدام کرده بودند و تا قبل از آن بخاری بدون دودکش روشن بوده است. دودکش نصب‌شده نیز فاقد استانداردهای لازم بود و علاوه‌بر اینکه از قسمت اتصال بدنه، بخاری دارای نشتی بود در قسمت خروجی نیز به زیر بالکن منتهی شده بود و عملا امکان خروج دود وجود نداشت.»

 ملکی با اشاره به حادثه دیگر گازگرفتگی در شرق پایتخت که ساعتی بعد از این ماجرا به وقوع پیوست، ادامه داد: «همچنین حادثه گازگرفتگی دوم در ساعت 21:14 در خیابان تکاوران رخ داد که طی آن زنی 30 ساله به همراه کودک یک ساله‌اش دچار گاز گرفتگی شده بود.»

 ملکی گفت: «محل حادثه واحدی 60متری در یک ساختمان هشت طبقه بود که تا پیش از رسیدن عوامل آتش‌نشانی همسایه‌ها به باز کردن در ساختمان اقدام کردند و این مادر و فرزند یک ساله‌اش را از ساختمان خارج کرده بودند.» روشن بودن دو بخاری و آبگرمکن دیواری در فضای ساختمان و بسته بودن تمام درها و پنجره‌ها علت وقوع این حادثه بوده است.

 سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: «در فصل زمستان برخی از مادران برای به حمام بردن نوزادان و فرزندان خردسال خود تمامی بخاری‌ها و منابع حرارتی را روشن می‌کنند و از سوی دیگر در و پنجره را می‌بندند. در این حادثه نیز همین اتفاق رخ داده و این مادر برای اینکه کودکش دچار سرماخوردگی نشود تمامی منافذ را بسته و بخاری‌ها را روشن کرده بود. کار کردن آبگرمکن دیواری نیز دلیل مضاعفی برای شدت گازگرفتگی بود که خوشبختانه این ماجرا به‌خیر گذشت و مادر و فرزند برای درمان تحویل عوامل اورژانس داده شدند.»

 

 اخبار  حوادث  -  فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------