درخواست بی شرمانه هکر سنندج از زن جوان



مرد جوان که با هک حساب کاربری تلگرام و دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه تعدادی از شهروندان ، از آنها اخاذی کرده بودند ، توسط پلیس فتا کردستان دستگیر شدند .

 سرهنگ "فرامرز شاکری" رئیس پلیس فتای کردستان در تشریح این خبر بیان داشت :  اخیرا یک فقره پرونده با موضوع هک تلگرام و تهدید و اخاذی اینترنتی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به پلیس فتا ارسال شد ، که رسیدگی به آن به ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری محول شد .
 
 
وی افزود : تحقیقات انجام شده از شاکی پرونده که زنی جوان است نشان داد مدتی پیش حساب کاربری تلگرام (شبکه اجتماعی) وی هک شده و هکر به اطلاعات ذخیره شده در گوشی وی اعم از شماره تلفن ،فایل و عکس های شخصی و خانواده گی و...) دسترسی پیدا کرده است و اکنون فرد هکر او را تهدید  نموده که اگر به خواسته های وی تن نداده و یا مبلغ مشخصی وجه را به حسابش واریز ننماید تصاویر خصوصی اش را در فضای مجازی منتشر خواهد نمود .
 
 
سرهنگ شاکری اضافه کرد : تحقیقات تکمیلی از شاکی حکایت از آن داشت که وی از بیم انتشار تصاویر خود ، اقوام و دوستانش مبلغ 000/000/4ریال را به حساب بانکی هکر واریز کرده است ، ضمن اینکه با توجه به دسترسی هکر  به تلگرام  شاکی ،  از طریق حساب کاربری وی با  اقوام و دوستانش نیز ارتباط برقرار کرده است و با این ترفند که دچار مشکلات مالی و خانوادگی شده از تعدادی از آنها مبالغی دریافت کرده است .
 
رئیس پلیس فتای کردستان تصریح کرد : در این زمینه با اقدامات تخصصی ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری متهم شناسایی و در اقدامی ضربتی به همراه 2 نفر از همدستانش در شهر سنندج دستگیر شدند .
 
این مقام انتظامی ضمن اشاره به اعتراف صریح متهمان به بزه انتسابی ، خاطرنشان کرد : با پیگیری های انجام شده توسط ماموران پرونده تاکنون تعداد 7 نفر دیگر از شهروندان که متهمان به شیوه مذکور از آنها اخاذی کرده اند نیز شناسایی شده و با مراجعه به پلیس فتا از متهمان اعلام شکایت کرده اند .
 
سرهنگ شاکری افزود : متهمان با دستور مقام قضایی به اتهام تهدید و اخاذی، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ، انتشار تصاویر خصوصی  و خانوادگی ، جعل عنوان و دسترسی غیر مجاز ( هک ) روانه زندان شدند.
 
رئیس پلیس فتای کردستان در خاتمه به شهروندان نیز توصیه کرد جهت پیشگیری از افتادن در دام هکرها ، ضمن پرهیز از ذخیره اطلاعات شخصی و مجرمانه بر روی رایانه­های متصل به اینترنت ، از باز کرن ایمیل­ها ، تصاویر و فایل­هایی که حاوی محتوای مشکوک هستند نیز خودداری نمایند.


  اخبار  حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------