سرقت از دختر دانشجو به خاطر لحظه‌ای سهل انگاری



رئیس پلیس "فتا" استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از حساب دختر دانشجو در شیراز خبر داد.

 سرهنگ "سیدموسی حسینی" با اعلام این خبر گفت: شاکی این پرونده که دختر 18ساله است، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس "فتا" فارس مدعی شد مبلغ چهارمیلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش برداشت شده است و خواستار رسیدگی به پرونده خود شد.

وی ادامه داد : پس از تشکیل پرونده، ماموران پلیس "فتا" فارس اقدامات فنی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز كردند.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس گفت: با انجام اقدامات فنی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند و و ی در بازجویی های بعمل آمده به جرم خود اقرار كرد.

سرهنگ "حسینی" اظهار كرد: متهم که دختر جوان20ساله می باشد ضمن ابراز ندامت از کرده خود،‌ در خصوص نحوه دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی گفت؛ روزی که شاکی برای پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه به "کافی نت" دانشگاه مراجعه کرده بود من نیز در آنجا درحال فعالیت اینترنتی بودم.

وی بیان كرد: این متهم می گوید از آنجا كه شاکی عجله داشت و از ساعت کلاسی اش گذشته بود بنابراین مشخصات حساب بانکی اش را به مسئول کافی نت داد و از وی تقاضا کرد شهریه دانشگاهش را پرداخت کند و هنگام گفتن اطلاعات به مسئول "کافی نت" من نیز این اطلاعات را بر روی کاغذ یادداشت كردم و در ادامه به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت كردم.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس در رابطه با نگهداری اطلاعات حساس مربوط به حساب های کاربری افراد هشدار داد و افزود: این اطلاعات به منزله خط مقدم حساب بانکی می باشد که افراد می بایست در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

سرهنگ "حسینی" از شهروندان درخواست كرد؛ برای حساب های بانکی خود یک حساب پشتیبان ساخته و برای کارت اعتباری خود از رمزی استفاده کنند که به راحتی قابل حدس زدن نباشد، مثلا از شماره شناسنامه یا تاریخ تولد یا اعداد ترتیبی پشت سر هم و... برای رمز کارت خود استفاده نکنند.

 

 اخبار حوادث  - باشگاه  خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------