فرزندی 14سال بعد از جنایت،به اتهام قتل پدر دستگیر شد



 ماجرای یک پرونده جنایی در حالی با ایراد نقص دیوان عالی کشور وارد مرحله جدیدی شد که نبش قبر و انجام آزمایش های ژنتیکی موجب شد جوان ۳۵ ساله ای پس از گذشت ۱۴ سال، راز قتل پدرش را فاش کند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این پرونده جنایی که زوایای پنهان آن پس از گذشت ۱۴ سال از وقوع جنایتی هولناک در مشهد لو رفت  گفت: اردیبهشت سال ۱۳۸۰ شهروندان در تماس با پلیس از مشاهده جسدی در منطقه قلعه خیابان مشهد خبر دادند.


سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی افزود: در پی دریافت این خبر بلافاصله نیروهای انتظامی به محل اعلام شده عزیمت کردند و بدین ترتیب تحقیقات در این باره آغاز شد. وی گفت: جسد مربوط به مردی حدود ۴۰ تا ۵۰ ساله بود که بخشی از اندام وی توسط حیوانات خورده شده بود اما به دلیل فساد نعشی شدید این جسد که داخل چادر خودرو قرار داشت، امکان شناسایی هویت وی در آن زمان مقدور نبود به همین دلیل نیز مدتی بعد جسد مذکور با عکس برداری از بقایای آن و با دستور قضایی دفن شد.


وی اضافه کرد: مدتی بعد جوانی با مراجعه به پلیس از مفقود شدن پدرش خبر داد و گفت: پس از آن که ۲ برادر و مادرم به دلیل برخی اختلافات خانوادگی با پدرم درگیر شدند و او را به بیرون منتقل کردند دیگر خبری از او نداریم.

سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: بعد از این ماجرا، افراد مورد ادعای شاکی دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند اما آن ها هرگونه ادعایی در ارتباط با مفقود شدن پدر خانواده را در حالی انکار کردند که مدعی بودند افرادی شخص مورد نظر را در استان سیستان و بلوچستان مشاهده کرده اند. این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در حالی که طرفین پرونده بنا به دستور مقام قضایی از اجرای مراسم قسامه نیز خودداری کردند و این پرونده در سیستم قضایی همچنان مفتوح مانده بود، شاکی پرونده با شناسایی تصاویری که از جسد کشف شده در منطقه قلعه خیابان مشهد گرفته شده بود، خواستار نبش قبر شد و حدود ۸ سال بعد از ماجرای گم شدن مرد مذکور و با صدور دستور قضایی، نبش قبر انجام شد و آزمایش های ژنتیکی مشخص کرد که DNA مقتول با فرزند وی مطابقت دارد.

وی گفت: این گونه بود که این پرونده جنایی در حالی وارد مرحله جدیدی شد که یکی از فرزندان مقتول همچنان متواری بود. سرهنگ کارآگاه بیدمشکی افزود: با ایراد نقص قضات دیوان عالی کشور به پرونده مذکور، این پرونده جنایی دوباره برای رسیدگی مجدد به شعبه ۱۲۶ دادگاه مشهد ارسال شد و کارآگاهان زبده اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی با راهنمایی و دستورات قاضی «شجاع پور فدکی»، روند تحقیقاتی این پرونده را تغییر دادند و عملیات اطلاعاتی و پلیسی خود را در خصوص جوان ۳۵ ساله فراری متمرکز کردند.


 رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اضافه کرد: پس از گذشت چند روز از بازخوانی این پرونده، کارآگاهان با سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد مرد مذکور در پی اختلافات خانوادگی به قتل رسیده است بنابراین پسر جوان با استفاده از یکسری فعالیت های اطلاعاتی در منطقه غرب مشهد شناسایی و دستگیر شد.


وی خاطر نشان کرد: متهم این پرونده وقتی در برابر شواهد و دلایل مستند پلیس قرار گرفت چاره ای جز بیان حقیقت نداشت و به قتل پدر خود پس از گذشت ۱۴ سال اعتراف کرد. او گفت: آن روز در خانه بودیم که من و برادرم با پدرم درگیر شدیم. پدرم قصد داشت با چوب به ما حمله کند که من چوب را از او گرفتم و ضربه ای به سر پدرم زدم وقتی او خون آلود روی زمین افتاد ترسیدیم و پیکرش را در محله کشف در حالی رها کردیم که چادر خودروی پیکان را نیز رویش کشیده بودیم. البته ابتدا قصد داشتیم او را به مرکز درمانی برسانیم ولی از ترس دستگیری این کار را نکردیم.


سرهنگ بیدمشکی افزود: متهم این پرونده درباره انگیزه خود از ارتکاب این جنایت هولناک نیز گفت: پدرم بددهن بود و مدام در خانه با ما درگیر می شد ولی مادرم از این ماجرا خبر نداشت ما به او گفته بودیم پدر عنوان کرده است اگر حالم خوب شود از بیمارستان به منزل بازنمی گردم...!


این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد: این جوان در حالی صحنه جنایت را در حضور قاضی پرونده بازسازی کرد که برادر دیگر وی نیز با ادعای متهم بازداشت شده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

 اخبار  حوادث  -  خراسان

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------