راهزنان بازار طلا دستگیر شدند



اخبار,اخبار حوادث,حوادث روز

راهزنان بازار طلای تهران که در یک سرقت ٥ کیلو طلا را دزدیده بودند، در دام ماموران گرفتار شدند.

دهم آبان ماه مردی به کلانتری ١١٩ مهرآباد جنوبی مراجعه کرد  به ماموران گفت که توسط سرنشینان یک خودرو تیباي سفید رنگ مورد ربایش قرار گرفته و این افراد با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت ٥ کیلوگرم طلای همراه وی کردند.


با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.


شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی درخصوص شغل خود به کارآگاهان گفت: چندین‌ سال است که در بازار طلا مشغول به کار هستم و هر هفته در چندین نوبت اقدام به انتقال طلا از شهرستان به تهران و توزیع آن مابین چند مغازه طلافروشی در محدوده منطقه چهارراه گلوبندک می‌کنم.


شاکی پرونده درخصوص نحوه ربایش خود و سرقت نزدیک به ٥ کیلوگرم طلای همراهش به کارآگاهان گفت: دهم آبان ماه از ايستگاه مترو گلوبندک به قصد رفتن به بازار طلافروشي خارج شدم؛ درحين تردد، ناگهان در داخل یک کوچه دو نفر جوان که پشت‌سر من درحال حرکت بودند، با تهدید و ضرب و شتم مرا به‌زور به داخل يک خودرو تیبای سفيد رنگ با دو سرنشین انداختند و داخل ماشین شروع به ضرب و شتم من کردند؛ آنها علاوه بر چاقو از شوکر نیز استفاده می‌کردند و با تهدید اقدام به سرقت ٥ کیلوگرم طلای جاسازی شده در جلیقه همراهم کردند و مرا در بزرگراه فتح – روبروی شرکت سامان سلامت از ماشین به بیرون پرتاب و از محل متواری شدند.

 

با توجه به شیوه و شگرد سرقت، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سارقان با طرح و نقشه قبلی و پس از شناسایی دقیق شاکی اقدام به سرقت از شاکی کرده‌اند؛ لذا با بهره‌گیری از اظهارات شاکی، مسیر تردد شاکی از زمان ورود به تهران (ترمینال غرب تهران) تا زمان توزیع طلا در محدوده چهارراه گلوبندک به صورت کامل شناسایی شد و تصاویر دوربین‌های مداربسته این مراکز مورد بازبینی قرار گرفت.


با بررسی تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته در روزهای مختلف، کارآگاهان موفق به شناسایی فردی میانسال شدند که تصویرش در چندین نوبت به همراه شاکی پرونده در تصاویر دوربین‌های مداربسته مورد شناسایی قرار گرفته بود.


وقتی سوابق این مرد در پلیس آگاهی مورد بررسی قرار گرفت و چهره‌نگاری انجام شد، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام محمدامین ٤٥ ساله شدند که پیش از این بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت مسلحانه، قاچاق اسلحه و مهمات، صدور چک‌های جعلی و ورود و خروج غیرقانونی به کشور بارها دستگیر و روانه زندان شده بود.


با شناسایی محمدامین، به‌عنوان یکی از اعضای گروه سارقان و شناسایی تصویر وی از سوی شاکی، کارآگاهان اقدام به شناسايی مخفیگاه وی در غرب کشور کردند که وی در یک عملیات غافلگیرانه در داخل مخفیگاهش دستگیر شد.


محمدامین پس از دستگیری و در همان مراحل اولیه تحقیقات، به طراحی سرقت اعتراف و سه همدست دیگر خود به نام‌های منصور (٤٨ ساله)، رضا (٣٩ ساله) و کامبیز (٣٥ ساله) را نیز معرفی کرد.
در ادامه و با شناسایی سه عضو دیگر این گروه از سارقان خشن، کارآگاهان اقدام به دستگیری «منصور» و «رضا» در یکی از شهرهای مرزی غرب کشور کرده و چهارمین عضو گروه «کامبیز» نیز که سارقان از خودروی وی جهت ربایش شاکی استفاده کرده بودند نیز در منطقه تهرانسر دستگیر و متهمان به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.


با آغاز تحقیقات از متهمان مشخص شد که سرکرده گروه، محمدامین از چندی پیش به بهانه خرید و فروش سکه و ارز در محدوده بازار تهران به‌ویژه منطقه چهارراه گلوبندک تردد داشته و در این مدت اقدام به شناسایی شاکی پرونده کرده است؛ در ادامه موضوع حمل طلا به میزان بالا از سوی شاکی، توسط محمدامین با دوستانش مطرح  و جهت اجرای سرقت، طی چندین هفته مسیر تردد شاکی به صورت دقیق شناسایی مي‌شود تا در صبح روز سرقت این گروه از سارقان با اطمینان از همراه بودن طلا و جواهرات از سوی شاکی اقدام به ربایش وی و سرقت ٥ کیلوگرم طلا می‌کنند.


در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که متهمان طلا و جواهرات سرقت شده از شاکی را به مبلغ ٣٥٠‌ میلیون تومان به فروش رسانده و این مبلغ مابین آنها توزیع شده است و با استفاده از پول حاصل از طلا و جواهرات سرقتی اقدام به خرید زمین و ملک در شهرستان کردند که با شناسایی این املاک و اراضی هماهنگی‌های لازم با مقام محترم قضائی در این‌خصوص انجام و متهمان نیز با صدور قرار قانونی روانه زندان شدند.

 

اخبار حوادث  - شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------