مرگ زن باردار نیشابوری بر اثر آنفلوانزا



رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک زن باردار بر اثر ابتلا به آنفلوانزای H1N1 در نیشابور جان باخت.

دکتر محسن عظیمی نژاد در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون آزمایش های ابتلا به بیماری آنفلوانزا سه نفر در نیشابور مثبت شده است.

وی خاطر نشان کرد: با کمال تاسف یک نفر از آنان فوت کرده و دو نفر دیگر با مراقبت های بهداشتی و درمانی بهبود یافته و هم اکنون از بیمارستان مرخص شده اند.

به گفته وی دو فرد بهبود یافته از بیماری آنفلوانزا شامل یک مرد و یک زن بوده اند.

وی بیان کرد: افراد مشکوک به آنفلوانزای خطرناک آزمایش های آنها جهت تایید به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال می شود و اگر آزمایش مثبت باشد، می توانیم بگوییم فرد به آنفلوانزا مبتلا شده است.

عظیمی نژاد با اشاره به مرگ یکی از کارکنان بیمارستان 22 بهمن نیشابور در روزهای اخیر، افزود: نمونه آزمایش این فرد پس از فوت به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد که هنوز نتیجه آن آماده نیست و فعلا نمی توان گفت که این فرد بر اثر آنفلوانزا جان باخته است.

وی از اقدامات پیشگیرانه بیماری آنفلوانزا در بیمارستانها و مراکز بهداشتی درمانی نیشابور خبر داد و گفت:بیماران مشکوک برای ویزیت می توانند به مرکز بهداشتی درمانی خیابان شریعتی این شهر مراجعه کنند.

وی راههای انتقال بیماری آنفلوانزا را از طریق ترشحات تنفسی عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از انتشار بیماری بهتر است از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کرده و شتشوی دستها به صورت مرتب انجام شود.

آنفلوآنزا یا گریپ (Grippe) بیماری واگیردار است که توسط نوعی ویروس از خانواده Orthomyxoviridae ایجاد شده است. گونه های ویروس آنفلوآنزا به نامهای A،Bو C تقسیم می شود.

سویه ای از بیماری آنفلوانزا نوع A با نام H1N1 به آنفلوانزای خوکی معروف است.

بیماری آنفلوانزا باعث عفونت حاد دستگاه تنفسی می شود که با سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب، ضعف و بی حالی شدید نمایان می شود، این بیماری در موارد حاد به خصوص در خردسالان ممکن است باعث سینه پهلو شود.


 اخبار  حوادث  -   ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------