بازداشت کلاهبردار حرفه‌ای با ۵میلیاردتومان تخلف



در پی مراجعه چند زن و مرد به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه مردی به نام هوشنگ 47 ساله با ادعای فروش آپارتمان اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

کلاهبردار حرفه‌ای که با اغفال 45 زن و مرد مشهدی به تهران گریخته بود، دستگیر شد.

  رئیس پلیس استان خراسان رضوی، ‌در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند زن و مرد به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه مردی به نام هوشنگ 47 ساله با ادعای فروش آپارتمان اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم افزود: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس در پی‌گیری این پرونده، تحقیقات خود از مالباخته‌ها را که 17 زن و مرد بودند آغاز کردند.  وی گفت: کارآگاهان با ردزنی‌های اطلاعاتی و پی‌گیری سرنخ‌های موجود در یک عملیات ویژه پلیسی، مرد شیاد را رد‌یابی و تحت تعقیب قرار دادند.

بررسی‌های علمی پلیس نشان می‌داد کلاهبردار حرفه‌ای به تهران گریخته و خود را مخفی کرده است.  کارآگاهان عملیات ویژه و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی درتحقیقات گسترده بعدی پرونده، محل اختفای کلاهبردار شیاد را شناسایی و با دستور قضایی به تهران اعزام شدند.

سرتیپ دوم پاسدار بهمن امیری مقدم گفت: کارآگاهان پس از سه شبانه روز کنترل و مراقبت‌های نامحسوس مرد شیاد را که با مشخصات جعلی حسینی، مسگرانی و... تردد می‌کرد در سی متری لاله، بوستان شرقی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.  وی خاطر نشان کرد: این مرد با انتقال به مشهد در تحقیقات پلیسی اقرار کرد در امر خرید، ساخت و ساز آپارتمان و پیش فروش فعالیت داشته و موفق به انجام تعهدات خود نشده وپس از دریافت پول از متقاضیان آپارتمان‌ها متواری شده است.
در بعضی موارد املاکی که در رهن بانک‌ها یا مؤسسات مالی و اعتباری بوده را به خریداران واگذار می‌کرده و حتی املاکی را فروخته وپس از رهایی اسناد آن وام دریافت می‌کرده اما اقدامی برای تسویه تسهیلات وام نکرده است.

فرمانده پلیس استان خراسان رضوی گفت: تاکنون 45 زن و مرد مالباخته در این خصوص شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به این مطلب که رقم کلاهبرداری در این پرونده بیش از 57 میلیارد و 97 میلیون ریال برآورد شده است بیان داشت: پرونده ارسال و از طریق بازپرسی شعبه 209 دادسرای مشهد تحت پیگیری است.

 

 اخبار حوادث  -  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------