کلاهبرداری 5 میلیارد تومانی یک زندانی با پیامک!



این متهم 36 ساله که به علت داشتن جرایم متعدد، با حکم قضایی به 35 سال زندان محکوم شده و مدت چهار سال از محکومیت خود را در زندان سپری کرده بود، با همدستی دو نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند یک فرد زندانی که از طریق ارسال پیامک از 2000 شهروند در استان‌های مختلف کشور، مبلغ 50 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود را شناسایی و به مقامات قضائی معرفی کنند.

 سردار ایرج کاکاوند در این خصوص تصریح کرد: چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان، مراجعه و در خصوص کلاهبرداری با موضوع "برنده شدن در قرعه‌کشی"، اعلام شکایت کرد.

وی ادامه داد: شاکی در پلیس فتا اعلام کرد که فردی از طریق ارسال پیامک، مبنی بر برنده شدن در مسابقه تلویزیونی و با انجام مانورهای متقلبانه، تمامی موجودی حساب وی را خالی کرده است.

کاکاوند با بیان اینکه هر روز به تعداد شاکیان این پرونده افزوده می‌شد، گفت: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان پلیس فتا با انجام کار فنی و اطلاعاتی، موفق شدند ردپایی از این کلاهبردار در زندان رجایی شهر کرج به دست آورند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: با اخذ مجوز قضایی، متهم از زندان به پلیس فتا استان، منتقل و در بازجویی‎‎های انجام شده به کلاهبرداری از شهروندان از طریق ارسال پیامک با موضوع برنده شدن در مسابقه تلویزیونی و رادیویی و عناوین دیگر اعتراف کرد.

کاکاوند با بیان اینکه متهم به کلاهبرداری 50 میلیارد ریالی از دو هزار شهروند در استان‎‎های مختلف کشور اعتراف کرده است، افزود: تاکنون بیش از 150 نفر از مالباختگان این پرونده، شناسایی و طرح شکایت کرده‏‏اند.

وی خاطرنشان کرد: این متهم 36 ساله که به علت داشتن جرایم متعدد، با حکم قضایی به 35 سال زندان محکوم شده و مدت چهار سال از محکومیت خود را در زندان سپری کرده بود، با همدستی دو نفر دیگر در بیرون از زندان و از طریق ارسال پیامک به شهروندان، آنها را به دستگاه عابربانک کشانده و اقدام به خالی کردن حساب مالباختگان می‌کرد.

کاکاوند با اشاره به دستگیری دو همدست دیگر این متهم نیز اعلام کرد: شهروندان در استان‌های مختلف، چنانچه پیامکی را از طریق پلیس فتا استان یزد مبنی بر "دستگیری عامل کلاهبرداری مسابقه پیامکی" دریافت کردند، برای طرح شکایت به پلیس فتا استان‌های محل سکونت خود مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی استان نیز به شهروندان هشدار داد که در صورت دریافت پیامک‌های مشابه‌ای مبنی بر برنده شدن در مسابقه، صحت و سقم موضوع را بررسی کرده و فریب افراد کلاهبردار و سودجو را نخورند.


  اخبار  حوادث  -  ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------