سومین محاکمه جوانی که در15سالگی دستش به خون آلوده شد



 سی و یکم تیرماه سال 92 مأموران پلیس در جریان جنایت خونینی در پارک بازیافت خیابان زنجان قرار گرفتند.

با حضور مأموران در صحنه جنایت مشخص شد که هفت پسر جوان و نوجوان با یکدیگر به زد و خورد پرداختند که در این نزاع گروهی پسر 15 ساله‌ای به نام سیاوش با ضربات چاقو فاروق 18 ساله را از پای درآورده است. خیلی زود سیاوش دستگیر شد و تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل اعتراف کرد.


این پسر در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت. قضات این شعبه قتل را شبه عمد دانستند و وی را به پرداخت دیه، 10 سال زندان و به خاطر مصرف مشروبات الکلی به 80 ضربه شلاق محکوم کردند.این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه هم‌عرض ارسال شد.


سیاوش در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.از آنجا که سیاوش در زمان قتل 15 سال بیشتر سن نداشت این‌بار نیز قضات شعبه 71 وی را مستحق قصاص ندانستند و درباره مصرف مشروبات الکلی حد برای او درنظر گرفتند و به پرداخت دیه محکوم کردند.اما قضات دیوانعالی کشور این بار نیز حکم قصاص را نقض کردند و با تقاضای اعمال ماده 91 خواستار تحقیق بیشتر در این زمینه شدند. این درخواست درحالی صورت گرفت که سیاوش مجازاتی غیر از قصاص نفس داشته و ماده 91 که قانون حمایتی از مجرمان زیر 18 سال است تنها در صورت محکومیت متهم به قصاص نفس اعمال می‌شود.صبح دیروز سیاوش در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.


این درحالی است که کمیسیون پزشکی قانونی نیز اعلام کرد که در زمان ارتکاب جنایت، متهم به قتل از رشد کامل برخوردار نبوده است.


سیاوش وقتی برای آخرین دفاع پشت تریبون ایستاد، گفت: روز حادثه مشروبات الکلی مصرف کرده بودم و حالت عادی نداشتم از طرفی هم حامد آن روز به من گیر داد و به همراه دوستانش مرا تهدید به مرگ کرد. روز حادثه وقتی وارد پارک بازیافت شدم، حامد و دوستانش نیز آمدند و به من حمله کردند من فقط به یاد می‌آورم که آن روز با شیشه حامد را زدم و از قتل فاروغ هیچی به یاد نمی‌آورم.بنابر این گزارش؛ در پایان سه قاضی عالی رتبه برای صدور رأی نهایی با هم وارد شور شدند که تصمیم مقتضی اتخاذ کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------