دزد 67ساله، با گول زدن پیرزن ها 1.5کیلو از طلاهای آنان را برد



 یک زندانی قدیمی با ادعای اینکه مسافری از نیوزیلند است به بهانه نیکوکاری دست به سرقت می‌زد.

فرمانده پلیس صومعه سرا گفت: دزد 67 ساله‌ای که خود را ساکن نیوزیلند معرفی می‌کرد و با چرب زبانی و تردستی از طعمه‌های خود سرقت می‌کرد، با یک کیلو و 537 گرم طلا در صومعه‌سرا، دستگیر شد.

سرهنگ اردشیر آقاجانی گفت: در پی شکایتی مبنی بر سرقت پول از صندوق یک مغازه توسط مردی ناشناس، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت.فرمانده پلیس صومعه‌سرا افزود: مأموران پلیس آگاهی با بررسی آثار جرم، سرنخی از خودروی سارق به دست آورده و با ترفندی، سارق را در نیمه‌های شب دستگیر کردند.

آقاجانی با بیان اینکه دزد 67 ساله که در ابتدا اصرار بر بی‌گناهی داشت، لب به اعتراف گشود و به سرقت اعتراف کرد و پلیس از صندوق عقب خودروی این مرد، در داخل کیفی یک کیلو و 537 گرم طلا به دست آورد.وی با اشاره به اینکه دزد خود را ساکن نیوزیلند معرفی می‌کرد و با چرب زبانی و تردستی از طعمه‌های خود که بیشتر پیرزن‌ها بودند، سرقت می‌‌کرد و با خودرویش متواری می‌شد، اظهار داشت: تاکنون هفت زن، مرد شیاد را شناسایی کرده‌اند.

این مقام پلیسی به یکی از شگردهای مجرم اشاره کرده و افزود: این مرد با سوار کردن پیرزن‌ها در خودرویش، با معرفی خود به عنوان خیر و اینکه در یک نهاد خیریه فعالیت می کند، پول‌هایی که بر روی صندلی پرایدش که بالغ بر چندین میلیون بوده را به طعمه خود نشان داده و با این پیشنهاد که می‌تواند او را در نهاد خیریه عضو کند، به وی پیشنهاد همکاری می داد.آقاجانی بیان داشت: مجرم در ادامه با این عنوان که اگر صاحب امور خیریه طلاهای پیرزن را ببیند با عضو شدن وی موافقت نمی‌کند، طلاها را از وی دریافت و بعد از قرار دادن آن در کیسه‌ای، به پیرزن ها می‌گفت که از خودرو پیاده شده تا آن را پارک کند و بعد از اینکه آنها از خودرو پیاده می‌شدند، بسرعت از صحنه می‌گریخت.


فرمانده پلیس انتظامی شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه مجرم سابقه دار بوده و هفت سابقه آدم ربایی، سرقت مسلحانه، تهدید مأموران، شرب خمر، فروش آلات اشاعه منکر و... در پرونده خود دارد، خاطرنشان کرد: دزد اهل یکی از روستاهای شهر صومعه سرا و ساکن تهران است. آقاجانی با تأکید بر اینکه ارزش تقریبی طلاهای کشف شده بیش از یک میلیارد و 475 میلیون و 520 هزار ریال است و دزد سرقت‌های اخیر خود را در تهران و شهرستان رشت انجام داده، تصریح کرد: تحقیق از متهم برای اعتراف به سرقت‌های احتمالی و نحوه به دست آوردن یک کیلو و 537 گرم طلا همچنان ادامه دارد.
 
 اخبار  حوادث  -  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------