زورگیران آدم‌ربا دستگیر شدند



  گردانندگان باند زورگیری و آدم‌ربایی در مشهد دستگیر شدند.  در پی مراجعه مردی جوان به کلانتری مصلای مشهد و گزارش خبری مبنی بر اینکه چند مرد جوان او را داخل منزلی گروگان گرفته و قصد زورگیری داشتند تحقیقات پلیسی با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله آغاز شد.

  شاکی پرونده در اظهارات اولیه خود به پلیس گفت: فردی به بهانه دراختیارگذاشتن مهمان‌پذیر ارزان‌قیمت او را با خودروی تاکسی تلفنی به منطقه‌ای برد که در آنجا چند نفر این فرد را زندانی و گوشی تلفنش را از او گرفتند. شاکی پرونده با این ادعا که می‌تواند از اقوامش پول طلب کند خود را از چنگ آدم‌ربایان رها کرده بود.  اطلاعات اولیه پلیسی حاکی از آن بود که آدم‌ربایان جوان دیگری را نیز داخل مخفیگاه خود به گروگان گرفته‌اند که در این رابطه تیم‌های گشتی کلانتری مصلای مشهد در مرحله نخست این عملیات ضربتی، سه نفر از عاملان آدم‌ربایی و زورگیری‌های خشن را که با خودروی سواری «ال٩٠» به سراغ گروگان خود آمده بودند دستگیر کردند.

 

دو متهم در این دستگیری در برابر شواهد و ادله‌ پلیسی راهی جز بیان حقیقت ندیدند و با معرفی همدستان خود، مخفیگاه‌شان را در منطقه محمدآباد مشهد به پلیس نشان دادند.  با کسب سرنخ‌های جدید، پلیس مخفیگاه این باند را در منطقه محمدآباد مشهد به طور ضربتی پاک‌سازی و چهار نفر دیگر از اعضای باند را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان شش قبضه چاقو، مقادیر زیادی اموال مسروقه و مدارک و اسناد مالباختگان را کشف کردند. مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه اعضای باند، جوان ٣٢ساله‌ای را که اهل استان خراسان شمالی بود و با دست و پای بسته در محل زندانی شده بود از چنگ آدم ربایان نجات دادند.  مالک خودروی ال٩٠ که متهمان در مرحله اول عملیات، داخل آن دستگیر شده بودند نیز در اظهارات خود به پلیس گفت: دو نفر از عاملان زورگیری را به ‌عنوان مسافر، سوار خودروی خود کرده که آنها با چاقو او را به خانه‌ای در منطقه محمدآباد کشانده و زندانی‌اش کرده بودند. اما مرد جوان توانسته از محل بگریزد و خود را از چنگ زورگیران آدم‌ربا نجات دهد.

 

  سردار امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی دراین‌باره با اشاره به این مطلب که هفت زورگیر مخوف با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شده‌اند گفت: همسایگان منزل مسکونی متهمان از رفت‌وآمدهای مشکوک ساکنان این ساختمان اظهار نارضایتی می‌کردند، اما آنها موضوع را به پلیس ١١٠ گزارش ندادند که دراین‌باره درخواست پلیس از مردم این است که شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک با پلیس ١١٠ تماس بگیرند و موضوع را به پلیس گزارش دهند.  سردار امیری‌مقدم تأکید کرد: یکی از توصیه‌های پلیسی به مسافران این است که به مهمان‌پذیرها و مراکز اقامتی مجاز مراجعه کنند تا فرصت سوء‌استفاده برای مجرمان خیابانی فراهم نشود و از وقوع چنین حوادثی پیشگیری شود.

 

 اخبار   حوادث  -  شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------