خانواده مقتول بدون دریافت هیچ پولی از قصاص قاتل گذشتند



 عقربه‌های ساعت 12 و 30 دقیقه ظهر 13 مردادماه سال 90 را نشان می‌داد که مغازه‌داران در حجره‌هایشان با شنیدن صدای ناله‌های مردانه‌ای بیرون ریختند و خود را در برابر قتل عباس 37 ساله که لوله‌کش بود، دیدند.

دقایقی بعد تیم‌های پلیسی وارد عمل شدند و به تحقیقات میدانی در مجتمع تجاری دهقان پردیس دست زدند و پی بردند عامل جنایت حمیدرضا 30 ساله و از مبل‌فروشان است و بر سر پارک موتور با قربانی درگیر شده و قاتل در برابر مغازه‌داران با چاقو، عباس را از پای درآورده است.


خیلی زود حمیدرضا دستگیر شد و با ابراز پشیمانی قتل عباس را در خشم آنی به گردن گرفت.


مرد جنایتکار در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و با پذیرفتن جنایت و اصرار خانواده مرد لوله‌کش به قصاص نفس محکوم شد.


وقتی با نظر قضات شعبه 20 دیوانعالی کشور قاتل در آستانه اعدام قرار گرفت در 25 آذرماه سال جاری و یک روز پیش از اجرای حکم قصاص، خانواده مرد لوله‌کش در اقدامی انسانی و خداپسندانه‌ و تنها به خاطر رضای خدا و بدون هیچ چشمداشت مالی در حالی که یک ریالی هم دیه نگرفته بودند حمیدرضا را مورد عفو و بخشش قرار دادند.


بنابر این گزارش، صبح دیروز این پسرجوان تنها از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و دو قاضی مستشار محاکمه شد.حمیدرضا وقتی با چشمانی اشکبار پشت تریبون دفاع ایستاد، گفت: روز حادثه موتورم را مقابل مجتمع تجاری پارک کردم و وارد مغازه شدم، همزمان قربانی سر رسید و نسبت به پارک کردن موتورم اعتراض کرد. من گفتم مکان عمومی است و پارک برای همگان است. بر سر همین موضوع بین ما مشاجره لفظی بالا گرفت و عباس مرا کتک زد. خیلی عصبی بودم، وارد مغازه شده و چاقویی برداشتم همزمان او به سمت من دوید و ناخواسته چاقویم به شاهرگ وی خورد. باور کنید هرگز قصد کشتن او را نداشتم.


این پسرجوان در حالی که مرتب از خانواده قربانی قدردانی می‌کرد، گفت: وقتی بخشیده شدم کاملاً تعجب کردم و از آنها یاد گرفتم می‌توان خوب بود و انسانی زندگی کرد. در واقع خانواده قربانی در حق من بزرگی کردند و با ایثار و از خودگذشتگی به من زندگی دوباره بخشیدند بدون اینکه از من چشمداشتی داشته باشند. بعد از این بود که نیت کردم 2 سال روزه بگیرم و حتی 2 بار ختم قرآن کردم تا کفاره‌ام را بدهم و امروز نیز روزه هستم.


بنابر این گزارش، در پایان سه قاضی دادگاه جنایی وارد شور شدند و قرار شد که این جوان بزودی از زندان آزاد شود.

 

 ابخار حوادث  -  ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------