بخشش پسر عاشق در جلسه دادگاه کیفری



  پسر عاشق که به خاطر دختر مورد علاقه‌اش دوست صمیمی خود را به قتل رسانده بود، پس از جلب رضایت اولیای‌دم، از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

 ظهر روز شانزدهم آبان‌ماه ‌سال ٨٩ بود که حسام دست به یک جنایت عشقی زد. او آن روز پس از درگیری با دوست ٢٣ساله‌اش با ضربات چاقو او را کشت و فرار کرد. پس از آن ماموران پلیس برای بررسی موضوع راهی محل حادثه مقابل یک باشگاه ورزشی در فازسوم شهرك انديشه شهریار شدند. با حضور ماموران مشخص شد که سینا بر اثر ضربات چاقو ازسوی پسر جوانی که با او درگیر بوده، کشته شده است. هنوز مشخص نبود که عامل این جنایت چه کسی است. برای همین به دستور بازپرس تحقیقات در این رابطه آغاز شد.

 

ماموران پلیس در نخستین گام از تجسس‌های خود به تحقیق در رابطه با کسانی که با مقتول اختلافات شخصی داشته‌اند، پرداختند. در ادامه مشخص شد که سینا با یکی از دوستانش به نام حسام درگیر بوده و همیشه ازسوی او تهدید می‌شده است. همین سرنخ کافی بود تا ماموران پلیس به‌عنوان مظنون شماره یک پرونده به سراغ حسام بروند. در ادامه فراری بودن این پسر جوان فرضیه قتل ازسوی او را قوی‌تر کرد. برای همین تیم تحقیق به ردیابی او پرداخته و سرانجام یک‌ماه پس از این جنایت تنها متهم این پرونده را به دام انداختند.


پسرجوان بلافاصله تحت بازجویی‌های قضائی و پلیسی قرار گرفت و با اعتراف به این جنایت به ماموران گفت: «خیلی وقت بود که از مقتول می‌خواستم دست از سر دختر مورد علاقه‌ام بردارد ولی او دست‌بردار نبود. مرتب مزاحم دختر مورد علاقه‌ام می‌شد و با اینکارش مرا آزار می‌داد. برای همین همیشه با هم درگیر بودیم که درنهایت روز حادثه پس از این‌که درگیری ما بالا گرفت، با ضربه چاقو او را کشتم و فرار کردم.»


با اعترافات این پسر وی صحنه قتل را هم بازسازی کرد و پرونده‌اش برای رسیدگی به شعبه ١١٣ سابق دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این پسر درهمین شعبه محاکمه و به قصاص محکوم شد. این حکم به تأیید قضات شعبه ١٣ دیوان‌عالی کشور رسید و به مرحله اجرا درآمده بود که در روزهای آخر متهم توانست با پرداخت دیه از خانواده اولیای‌دم رضایت بگیرد. بنابراین پرونده او بار دیگر برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. صبح دیروز جلسه رسیدگی به این پرونده به ریاست قاضی قربانزاده برگزار شد.

 

متهم این‌بار به هیأت قضائی گفت: «باور کنید قصد کشتن مقتول را نداشتم. او مدتی بود که به دختر مورد علاقه‌ام پیام می‌داد. من که عاشق این دختر بودم، برایم غیرقابل تحمل بود که کسی برایش مزاحمت ایجاد کند. برای همین بارها به او تذکر دادم تا این‌که روز حادثه درحالی ‌که با دختر مورد علاقه‌ام بیرون بودم، سینا به این دختر زنگ زد. او وقتی متوجه شد که او با من است، پای تلفن ناسزا گفت. برای همین من هم عصبانی شدم و با او قرار گذاشتم. وقتی سر قرار رسیدم او به من حمله کرد که من هم برای دفاع از خودم با چاقو ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. بعد از آن وقتی دستگیر شدم و قرار بود اعدام شوم، خانواده‌ام ١٦٠‌میلیون تومان به اولیای‌دم پرداخت کردند و توانستیم رضایت آنها را جلب کنیم.»


با این اظهارات هیأت قضائی در پایان وارد شور شدند تا رأی نهایی دراین‌باره را به‌زودی صادر کنند. بنابراین متهم به‌زودی از زندان آزاد خواهد شد.


 اخبار  حوادث  - شهروند 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------