آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

محاکمه دوباره عاملان قتل معاون وزیر



 
 زن و شوهر جوان که پیشتر به اتهام قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به قصاص و زندان محکوم شده بودند دیروز برای دومین بار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند. قضات دیوان عالی کشور با ادعاهای این زوج مبنی‌بر مهدورالدم بودن مقتول، حکم دادگاه بدوی را شکستند و خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند.

 

رسیدگی به این پرونده از ساعت 4:20 بامداد یکشنبه نوزدهم آبان 92 به دنبال کشته شدن صفدر رحمت‌آبادی، معاون سابق پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با شلیک دو گلوله در خودروی پژو پارس مشکی‌اش در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد وی با شلیک دو گلوله به سر و سینه‌اش در حوالی میدان سبلان، ابتدای خیابان جانبازان شرقی تهران کشته شده است و عامل یا عاملان جنایت در تاریکی شب گریخته‌اند.

 

وقتی یکی از شاهدان به پلیس گفت دیده است دو زن از داخل پژو سراسیمه فرار کرده‌اند، تحقیقات وارد مرحله تازه‌ای شد و رد یک زن که از بستگان قربانی بود به دست آمد. زن جوان به نام مریم به جنایت با همدستی همسرش به نام محمد اعتراف کرد. آنها ‌انگیزه جنایت را اختلاف کهنه با مرحوم رحمت‌آبادی اعلام کردند. محمد گفت: «من و همسرم طبق نقشه‌ای که کشیده بودیم با صفدر رحمت‌آبادی قرار گذاشتیم و به بهانه گفت‌وگو با وی برای حل مشکلات زندگی‌مان به ملاقات او رفتیم. من هم که چادر به سر کرده بودم همراه همسرم رفتم و مریم مرا به‌عنوان دوستش معرفی کرد. همسرم تازه سر صحبت را باز کرده بود که اسلحه‌ای را که همراه داشتم از زیر چادر بیرون کشیدم و دو گلوله شلیک کردم.»

 

این زوج در شعبه74 محاکمه شدند و هیات قضایی محمد را به قصاص و همسرش را به جرم معاونت در قتل به 15سال زندان محکوم کرد. این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و با توجه به ادعاهای این زوج مبنی‌بر مهدورالدم بودن قربانی حکم صادره تایید نشد. به این ترتیب پرونده برای رسیدگی دوباره و بررسی این ادعا به شعبه همعرض فرستاده شد. متهمان دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست محمدباقر قربان‌زاده و با حضور دو مستشار پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند. قرار است به‌زودی هیات قضایی درباره این پرونده اظهارنظر کنند.


 اخبار حوادث  - فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------