زورگیران خشن پایتخت به آخر خطر رسیدند/ تبهکاران پراید سوار را شناسایی کنید+تصاویر



استفاده از خودروهای عبوری متفرقه جهت رسیدن به مبدأ، علت اصلی گرفتار شدن در دام سارقان زورگیر مسافربر نماست .

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه 07/06/1394 جوان دانشجوی 21 ساله ای با مراجعه به کلانتری 154 چیتگر به مأمورین اعلام کرد که توسط سه سرنشین یک دستگاه خودرو پراید مشکی هاچ بک مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته است . 
 
پرونده در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ:
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "زورگیری به شیوه مسافربرنما" ، به دستور بازپرس دوم دادسرای ناحیه 34 تهران جهت  انجام تحقیقات و دستگیری متهمین در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

 اخبار حوادث  ,خبرهای حوادث, زورگیران

 
اظهارات مالباخته:  
مالباخته پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی در اظهاراتش به گارآگاهان گفت : " از میدان آزادی به سمت شهریار به عنوان مسافر سوار یک دستگاه پراید هاچ بک مشکی به شماره انتظامی ایران 21 / *** ب 68 با سه سرنشین جوان حدودا 20 الی 22 ساله شده بودم که ناگهان با چاقو و قمه و تهدید ، گوشی تلفن همراه و مبلغ 100  هزار تومان وجه نقد همراهم را سرقت کردند ؛ پس از سرقت ، مرا در جاده مخصوص – کیلومتر 9 از ماشین به بیرون پرتاب و به سرعت از محل دور شدند". 
 
دستگیری اولین عضو گروه سارقین زورگیر: 
با بهره گیری از اطلاعات بدست آمده از شاکی پرونده که در لحظه خارج شدن از خودرو سارقین زورگیر موفق به برداشت شماره پلاک شده بود ، کارآگاهان موفق به شناسایی مالک حقوقی پراید هاچ بک مشکی رنگ شدند ؛ در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که خودرو در چندین نوبت ، به صورت قولنامه ای فروخته شده است . نهایتا با پیگیری های بعمل آمده ، آخرین مالک خودرو بنام "شهاب . ع" ( 23 ساله ) در شهرستان اسلامشهر شناسایی شد. 
 
با شناسایی تصویر شهاب از سوی مالباخته به عنوان راننده خودرو پراید سارقین مسافربرنما ، کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه این متهم در شهرستان اسلامشهر ، اقدام به دستگیری وی در مورخه 12/06/1394 کردند.
 
اعترافات شهاب: 
شهاب پس از دستگیری و شناسایی از سوی مالباخته ، صراحتا به دهها فقره زورگیری در پوشش مسافرکشی با همدستی دو نفر از بچه محل های خود بنام های "مجتبی" و "محمد" اعتراف کرد. 
 
شهاب در اعترافات اولیه عنوان داشت: "حدود چند ماه است که با خودرو پراید هاچ بک مشکی ، بهمراه دو نفر از دوستانم بنام های مجتبی و محمد اقدام به زورگیری در پوشش مسافرکشی می کنیم ؛ بارها در مناطق مختلف غرب تهران به مقصد میدان آزادی اقدام به سوار کردن مسافر می کردیم و مسافرین را در مناطق مختلف مخصوصا در جاده قدیم و اتوبان آزادگان مورد زورگیری قرار می دادیم و پس از سرقت ، آنها را در تاریکی شب رها می کردیم". 
 
دستگیری دو متهم دیگر پرونده: 
با اعترافات صریح شهاب ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده کرده و در حالیکه متهمین از مخفیگاه های خود متواری شده بودند ، نهایتا آنها را در مورخه 20/10/1394 دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .  
 
شناسایی تعداد دیگری از شکات : 
با "اعتراف صریح متهمین به دهها فقره زورگیری در مناطق غرب و جنوب غرب تهران" ، "بررسی پرونده های مشابه" و "کشف مقادیری از اموال مسروقه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر از مخفیگاه متهمین" ، کارآگاهان موفق به شناسای تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که توسط متهمین مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته بودند .
 
یکی از شکات و مالباختگان که در زمان سرقت به شدت توسط متهمین مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود ، پس از شناسایی متهمین در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 00:30 بامداد مورخه 02/06/1394 بعنوان مسافر و به مقصد میدان آزادی سوار یک پراید هاچ بک مشکی شدم . پس از نشستن در صندلی عقب بود که ناگهان سرنشین صندلی عقب با زدن مشت و لگد و گاز اشک آور به صورتم مرا گیج کرد ؛ از شدت ترس قصد داشتم که با وجود حرکت ماشین ، خودم را به بیرون پرتاب کنم که سرنشین صندلی جلو چاقویی را زیر گلویم گذاشت و با چاقویی دیگر ضربه ای محکم را به سرم زد که باعث شکستن سرم و خونریزی شدید آن شد بگونه ای که در یک لحظه تمامی لباس هایم آغشته به خون شد ؛  حتی سرنشین صندلی عقب به شدت دستم را گاز می گرفت !!!! سرانجام پس از سرقت تمامی پول ها و گوشی تلفن همراهم ، آنها مرا در بیابان های منطقه عبدل آباد و پس از زدن گاز اشک آور به چشمانم از ماشین به بیرون پرتاب و از محل دور شدند". 

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمین به دهها فقره زورگیری در مناطق مختلف غرب و جنوب غرب تهران و به جهت شناسایی سایر مالباختگان و جرایم ارتکابی متهمین ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی جدید پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آزادی – خیابان زنجان شمالی مراجعه نمایند. 


 اخبار حوادث - باشگاه  خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------