کادوی دردسرساز پدرخوانده قاتل



مرد افغان پس از قتل مرد معتاد، تلفن همراه مقتول را به پسرخوانده‌اش کادو داد. بازپرس جنایی مشهد پس از یک سال، با ردیابی تلفن مقتول توانست راز قتل را فاش کند.

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از بهمن سال گذشته و همزمان با کشف جسد مردی ناشناس در کوره‌های آجرپزی اطراف مشهد آغاز شد. تیم جنایی با حضور در محل متوجه شدند جسد متعلق به مردی مجهول‌الهویه بوده و بعد از قتل به آتش کشیده شده است. پس از تحقیقات مقدماتی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تیمی از ماموران تحقیقات برای کشف راز قتل را آغاز کردند.

یک ماه بعد از کشف جسد، مردی با مراجعه به پلیس از ناپدید شدن مرموز پسر 30 ساله‌اش به نام مجید خبر داد و گفت: پسرم یک ماه قبل با موتورسیکلت از خانه خارج شد و دیگر بازنگشت. با طولانی‌شدن غیبت او به موضوع مشکوک شده و تصمیم گرفتم برای یافتن پسرم از پلیس درخواست کمک کنم.

ماموران در نخستین گام به تحقیق از همسر مجید پرداختند که زن جوان گفت: شوهرم به موادمخدر اعتیاد داشت و پیش از این گاهی چند روزی خانه را ترک می‌کرد و دوباره بازمی‌گشت. این بار هم فکر کردم بعد از چند روز برمی‌گردد، اما غیبتش طولانی شد.

ردیابی خط تلفن همراه
کارآگاهان در ادامه به ردیابی خط تلفن همراه مجید پرداخته و با کمک اپراتور تلفن همراه متوجه شدند، گوشی در اختیار مردی به نام شهرام است. شهرام در روستای شترک مشهد دستگیر و برای تحقیقات به دادسرا منتقل شد.

مرد جوان به قاضی سیدجواد حسینی گفت: گوشی تلفن همراه را از مردی افغان به نام بهروز خریدم. او گوشی را 60 هزار تومان فروخت که 50 هزار تومان آن را پرداخت کردم و قرار شد ده هزار تومان بقیه را وقتی جعبه گوشی را آورد تحویل بگیرد.

کادوی دردسرساز
با کشف این سرنخ، دستگیری بهروز در دستور کار قرار گرفت که تحقیقات نشان داد، او به جرم سرقت احشام در زندان تربت حیدریه دوره محکومیت خود را می‌گذراند. با هماهنگی قضایی، بهروز به مشهد منتقل شد که در بازجویی‌ها با قبول ادعاهای شهرام گفت: گوشی را ناپدری‌ام به نام ناصر 55 ساله به من کادو داده بود.

در این مرحله ناصر به اداره آگاهی احضار شد که ادعا کرد گوشی تلفن همراه را از مردی ناشناس خریده و از سرنوشت مجید بی‌اطلاع است. به دلیل این که دلیلی علیه ناصر نبود، او آزاد شد و بازپرس از او خواست خانه‌اش را ترک نکند و در دسترس باشد.

سه روز بعد ناصر به طور ناگهانی ناپدید شد که این موضوع باعث شک بیشتر پلیس به او شد و بازپرس دستور بازداشت او را صادر کرد.

اعتراف به قتل
مرد افغان روز پنجشنبه شناسایی و دستگیر شد که در بازجویی‌ها به قتل مجید اعتراف کرد و گفت: بهمن سال گذشته برای خرید موادمخدر به شهرک شهید رجایی رفته بودم که با مردی جوان روبه‌رو شدم. او پولی برای خرید مواد نداشت، به همین دلیل من برایش موادمخدر خریدم و با موتور او برای مصرف آن به کوره پزخانه‌های شترک رفتیم. پس از مصرف شیشه تصمیم گرفتم مرد جوان را بکشم و وسایلش را سرقت کنم. به همین دلیل با چوب چند ضربه به سرش زدم که باعث مرگ او شد. بعد از قتل هم جسدش را آتش زدم. موتوسیکلت او را 70 هزار تومان فروختم و گوشی تلفن همراهش را به پسرخوانده‌ام دادم.

متهم پس از اعتراف به قتل، برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.


 اخبارحوادث  -  جام جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------