معمای مرگ مرموز کودک معلول



معمای مرگ مرموز کودک معلول در حمام خانه، با گزارش پزشکی قانونی پیچیده‌تر شد.

به گزارش جام‌جم ، چهارشنبه گذشته ماموران در تماس با بازپرس ویژه قتل از مرگ مشکوک کودک سه و نیم ساله معلول در حمام خبر دادند که بازپرس ویژه قتل دستور انتقال جسد کودک معلول به پزشکی قانونی را صادر کرد تا علت مرگ مشخص شود. پزشک جنایی پس از معاینه جسد کودک اعلام کرد، پسر معلول به نام حمید به علت انسداد راه تنفس خفه شده و احتمال قتل او وجود دارد.

با اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر خفگی کودک براثر بسته شدن راه تنفس، بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی دستور احضار پدر و مادر کودک معلول را صادر کرد.

روز گذشته با حضور مادر کودک در دادسرای امورجنایی، تحقیقات از او آغاز شد. زن جوان با رد اتهام قتل کودکش گفت: ما ساکن شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان هستیم. همسرم کارگر اداره برق است و زندگی معمولی داریم. وقتی حمید را باردار بودم متوجه شدم او دچار نقص عضو در دستانش است و کودکم معلول است. با مراجعه به پزشکی قانونی مجوز سقط جنین را گرفتم؛ اما دلم نیامد او را سقط کنم.

زن 35 ساله اضافه کرد: چندبار برای درمان، حمید را به تهران آوردم اما پزشکان اعلام کردند باید پسرم بزرگ‌تر شود تا امکان درمان وجود داشته باشد. یک هفته قبل، همراه برادرم برای درمان به تهران آمدیم و پسرم در بیمارستان کودکان بستری شد. بعد از درمان اولیه او از بیمارستان ترخیص شد و به خانه یکی از اقوام در محله یافت‌آباد رفتیم. پسرم سرحال بود و حتی روز حادثه با کودکان محله بازی کرد. ظهر وقتی به خانه آمد او را به حمام بردم یک لحظه برای کاری از حمام خارج شدم و وقتی برگشتم حمید زیر دوش آب روی زمین افتاده بود و نفس نمی‌کشید. پسرم به‌خاطر مشکل دست‌هایش نتوانسته بود از زیر دوش خارج شود. او را از زیر دوش به اتاق آوردم و با اورژانس تماس گرفتم. وقتی امدادگران اورژانس رسیدند، مرگ پسرم را تائید کردند. آقای قاضی من او را خفه نکردم و کودکم به دلیل خفگی در آب جانش را از دست داده است. من اگر می‌خواستم او را بکشم با مجوز پزشکی قانونی سقطش می‌کردم و او را به دنیا نمی‌آوردم.

با اظهارات زن 35 ساله، سجاد منافی آذر بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی دستور تحقیقات بیشتر در خصوص علت اصلی مرگ کودک معلول را صادر کرد.


 اخبار حوادث  -  جام  جم 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------