آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

شایعه سیاه در باره دختربچه



اخبار,اخبار حوادث,کودک آزاری

 
اخبار حوادث - گفته شده بود این کودک در بهزیستی استان کرمان در دامی شیطانی افتاده است
شایعه سیاه در باره دختربچه

 ماجرا بسیار سیاه و تکان‌دهنده بود، هیچ کس نمی‌خواست باور کند دختر بچه‌ای در بهزیستی استان کرمان سرنوشتی شوم داشت.

 این تراژدی باورنکردنی انفجار یک بمب اجتماعی بود و در نگاه نخست کسی تصور نمی‌کرد این یک شایعه است و عاملان انعکاس گسترده آن قصد سوءاستفاده‌های مرموزانه داشته‌اند.

 

حالا پلیس آگاهی کرمان مأموریت دارد از این شایعه رازگشایی کند. دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این خصوص گفت: موضوع گزارش کودک آزاری و اذیت جسمانی به دختر ‌بچه‌‌ای در اداره کل بهزیستی استان کرمان از سوی دادستانی در حال پیگیری است.


یدالله موحد در خصوص یک پرونده کودک آزاری در کرمان اظهارداشت: با انتشار گزارشی مبنی بر کودک آزاری،تعرض جنسی و اذیت جسمانی نسبت به دختر ‌بچه‌ای که مددجوی اداره کل بهزیستی استان کرمان و در مراکز تحت نظارت آن اداره کل نگهداری می‌شود‌ دستور دادیم پلیس آگاهی استان کرمان دست به تحقیقات ویژه بزنند.

 

وی افزود: در اسرع وقت با همکاری بهزیستی استان کرمان این دختربچه به پزشکی قانونی استان کرمان معرفی شد و توسط کمیسیونی از پزشکان متخصص در زمینه‌های مختلف از این کودک معاینات لازم انجام و اعلام نظر شد.


موحد افزود: در نهایت کمیسیون پزشکی قانونی که متشکل از هفت پزشک متخصص بود، موضوع اذیت جسمانی به کودک را منتفی دانستند و سلامت وی را تأیید کردند.


وی خاطرنشان کرد: در این معاینات محرز شد این گزارش و انتشار آن مغرضانه و از اساس دروغ بوده‌ و از این طریق نسبت به این دختر بچه در بهزیستی هتک حیثیت به عمل آمده است. دادستان کرمان تصریح کرد: اشاعه غیر‌مسئولانه این دروغگویی‌ها مورد توجه و سوء‌استفاده برخی رسانه‌های بیگانه و ضد‌نظام قرار گرفت‌.

 

وی افزود: از همه رسانه‌های استان کرمان به استثنای یک یا دو رسانه‌ که گزارش را به نحوی در اختیار سایر پایگاه‌ها در سطح کشور قرار دادند، تشکر می‌کنم که با درایت با موضوع برخورد کرده و قبل از احراز صحت خبر از انتشار آن خودداری ورزیدند‌. موحد اظهارکرد: از مدیران رسانه‌ها درخواست دارم کمک کنند از این دختر بچه بدون سرپرست اعاده حیثیت به عمل آید که قطعاً مورد رضای خداوند متعال است.


وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که به نحوی از انحا در نشر اکاذیب مربوط به اذیت جسمانی نسبت به این دختر بچه مداخله داشتند در مقابل رفتار خود مسئول هستند و این امر را باید پذیرا باشند که همان گونه که برای حیثیت خود ارزش قائل هستند، به‌ آبروی این دختر بچه نیز اهمیت بدهند‌.


موحد بیان کرد: دادسرا وظیفه دارد این موضوع را که موجب تشویش اذهان عمومی شد تا حصول نتیجه و تنبیه متخلفان پیگیری کند. موحد خاطرنشان کرد: در دو مرحله از دختربچه در کمیسیون‌های پزشکی معاینات لازم انجام شده است.


در پرونده مطرح شده در رسانه‌ها موضوعاتی نیز در خصوص سلامت جسمانی کودک و واگذاری‌های غیرقانونی وی به شبه خانواده مطرح شده که شایسته است در این خصوص نیز پیگیری و صحت و سقم این موارد مشخص شود.
اخبار فرهنگی -  روزنامه ایران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------