کلاهبرداری با دسته‌ چک افراد ساده‌ لوح



اعضای باندی که با فریب افراد به نام آنها دسته‌چک گرفته و با آن کلاهبرداری می‌کردند، در دام پلیس گرفتار شدند.

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده اوایل زمستان امسال همزمان با شکات تعدادی از مغازه‌ داران زنجانی از سه مرد به اتهام کلاهبرداری، در دستور کار پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت.

با تحقیق از شاکیان مشخص شد سه مرد که خود را تاجر معرفی می‌کردند با این افراد معامله کرده و لوازم و اثاثیه خانه و انواع مواد غذایی را خریده و در قبال آن چک‌هایی داده‌اند که مربوط به بهار سال 95 است. فروشندگان پس از این معاملات برای اطمینان از نقد شدن چک‌ها، از بانک استعلام گرفته و متوجه شده‌اند صاحب چک‌ها ساکن تهران است و پولی در حساب بانکی خود ندارد.

در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان سابقه‌دار بوده و از سال گذشته نیز به اتهام کلاهبرداری از مغازه‌داران تبریزی، تحت تعقیب پلیس این شهر هستند. این در حالی بود که ماموران ردپای یکی از متهمان فراری را به دست آوردند و او دستگیر شد.

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: متهم با انتقال به پلیس آگاهی استان زنجان مدعی شد چون او و دو همدست فراری‌اش سابقه‌دار بوده و نمی‌توانستند دسته‌ چک از بانک بگیرند، با مردی در تهران آشنا شده بودند که او در قبال دریافت مبالغی دسته‌چک به نام خود می‌گرفت و برای کلاهبرداری‌ها در اختیارشان قرار می‌داد.

 

 اخبار  حوادث  -  جام جم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------