کلاهبرداری از سایت دیوار



متهم مهندس سخت افزار کامپیوتر است و در سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیز دو بار به اتهام کلاهبرداری با همین روش دستگیر و زندانی شده است

به گزارش همشهری، وقتي همه چيز به سمت آنلاين شدن پيش مي‌رود، شك نكنيد كه كلاهبرداران هم وارد اين فضا مي‌شوند. امسال خيلي‌ها براي خريد و فروش از فضاي مجازي استفاده كردند. حتما شما هم اين جمله را شنيده‌ايد

اگر كالايي را در خانه‌ات لازم نداري عكسش را بگير و بگذار توي سايت، راحت فروش مي‌ره.» به همين دليل بود كه خريد و فروش‌هاي اينترنتي در سال 94 رونق عجيبي گرفت و در اين ميان كلاهبرداران هم كه از اين ماجرا خبر داشتند تصميم گرفتند از اين رونق به نفع خودشان استفاده كنند.

مثل مهندس جواني كه طعمه‌هايش را به واسطه‌ي آگهي‌هاي فروشي كه در سايت ديوار گذاشته شده بود انتخاب مي‌كرد.


ماجراي اين پرونده از آنجا آغاز شد كه مرد جواني تصميم گرفت گوشي تلفن همراهش را براي فروش در سايت ديوار آگهي كند.

هنوز چند ساعتي از انتشار اين آگهي نگذشته بود كه مرد جواني به عنوان خريدار با او تماس گرفت و بعد از اين‌كه خودش را كارمند يكي از بانك‌هاي معتبر معرفي كرد سوالاتي درباره گوشي تلفن همراه پرسيد و حتي سرقيمت هم چانه زد.

خريدار به بهانه اينكه نمي‌تواند براي تحويل كالا به صورت حضوري مراجعه كند، از فروشنده درخواست كرد گوشي را با پيك يا آژانس برايش ارسال كند.

به اين ترتيب فروشنده از همه جا بي خبر گوشي را با پيك براي خريدار ارسال كرد حتي شماره پيك را به مشتري داد تا با او هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد.

تا اينجاي ماجرا همه چيز عادي به نظر مي‌رسيد تا اينكه خريدار ماجرا كه همان كلاهبردار است با شماره‌اي ناشناس با راننده پيك تماس برقرار كرد و خودش را به عنوان فروشنده جا زد و گفت «من پول را گرفتم شما فقط گوشي را تحويل بده و برگرد.»

ماجراي اين كلاهبرداري آنقدر عجيب بود كه وقتي پليس درجريان آن قرار گرفت بلافاصله تحقيقات لازم را انجام داد.

در همان تحقيقات ابتدايي ماموران متوجه شدند مالباخته‌هاي ديگري نيز با اين روش مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند اين يعني به احتمال زياد همه اين سرقت‌ها توسط يك كلاهبردار حرفه‌اي درحال انجام است.

در ادامه تحقيقات كارآگاهان متوجه شدند فرد كلاهبردار در هر مورد كلاهبرداري با يك سيمكارت تماس گرفته و آن را غير فعال كرده و تنها رد خود را نيز از بين مي‌برد.كارآگاهان كه با پرونده‌ي پيچيده‌اي روبه‌رو شده بودند وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتي و مخابراتي توانستند مخفيگاه اين كلاهبردار را كه از مجرمان سابقه‌دار بود پيدا كرده و در نوزدهم مهرماه با دستگيري او در

خانه‌اش در تهرانپارس، بخش قابل توجهي از كالاهاي سرقتي را نيز شناسايي و ضبط كنند. متهم به اداره‌ي آگاهي منتقل شد و تحت بازجويي قرار گرفت.

در همان بازجويي‌هاي اوليه مشخص شد متهم مهندس سخت افزار كامپيوتر است و در سال‌هاي 92 و 93 نيز دو بار به اتهام كلاهبرداري با همين روش دستگير و زنداني شده است.

 

 اخبار حوادث  -   همشهری

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------