پزشک قلابی جراحی زیبایی در پایتخت دستگیر شد/ شکار دختران در شبکه‌های اجتماعی+عکس



متهم با جعل عنوان پزشک و جراح زیبایی اقدام به دریافت پول های چند ده میلیونی کرده بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پنجم اسفند ماه سال 94 ، خانم جوانی با مراجعه به دادسرای ویژه جرایم پزشکی و طرح شکایتی عنوان کرد که شخصی با معرفی خود به عنوان "جراح زیبایی" و به بهانه انجام عمل زیبایی اقدام به گرفتن مبلغ 50 میلیون تومان از وی نموده و پس از آن متواری شده است .

پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل عنوان پزشک و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 19 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 اخبار حوادث ,خبرهای   حوادث, حوادث روز


اظهارات شاکی :
شاکی پرونده پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت :  " از طریق یکی از دوستان با شخصی که خود را جراح زیبایی معرفی می کرد ، آشنا شدم ؛ این شخص با ادعای انجام جراحی تضمینی در خصوص زیبایی مرا راضی به انجام جراحی کرد و به این بهانه ، در چندین نوبت مبلغ 50 میلیون تومان از من دریافت کرد " .

شاکی در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " این شخص پس از دریافت پول مدعی شد که قصد انجام یک مسافرت خارج از کشور را دارد و به این بهانه زمان عمل جراحی را به تأخیر انداخت ؛ در طی همین مدت که از ایشان خبری نبود ، بنده بواسطه مشاوره با تعدادی از دوستان و همچنین برخی پزشکان متخصص ، از عمل جراحی منصرف شدم ؛ لذا برای بازپس گرفتن پول خود به محل زندگی این شخص در منطقه یوسف آباد که مطب او بود  !! رفته و درخواست بازپس گیری پول خود را کردم ؛ آقای "معین . ز" چندین روز از من مهلت خواست اما پس از گذشت این مدت ، زمانیکه مجددا به منزل ایشان مراجعه کرده بودم ، متوجه شدم که وی از آنجا به مکان دیگری رفته است . جهت پیگیری موضوع به سازمان نظام پزشکی رفته اما در آنجا به من اعلام شد که اصولا پزشکی با مشخصات دکتر "معین . ز"  در میان پزشکان سازمان نظام پزشکی وجود ندارد " .

تحقیقات پلیسی :
با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که معین . ز ( 34 ساله ) از طریق شبکه های مجازی بویژه "اینستگرام" و "لاین" اقدام به قرار دادن تصویر خود ( ملبس به لباس پزشکی ) و همچنین اعلام مشخصات خود تحت عنوان پزشک و جراح زیبایی کرده است ؛ همچنین کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "معین . ز" تا چندی پیش نیز با یک دستگاه خودرو بی ام و (BMW ) به ارزش تقریبی 800 میلیون تومان تردد داشته که به تازگی نسبت به فروش خودرو نیز اقدام کرده است .

در ادامه و با انجام اقدامات پلیسی ، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی محل سکونت "معین . ز" در منطقه یوسف آباد – خیابان شهید جهان آرا  شدند که این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و متهم در مورخه 16/01/1395 دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

تحقیقات از متهم :
با دستگیری و انتقال متهم به اداره سیزدهم ، در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم به هیچ عنوان سابقه تحصیل در هیچکدام از دانشگاه های کشور را نداشته و صرفا دارای مدارک تحصیلی دیپلم است .

متهم در اظهاراتش ضمن اعتراف صریح به جعل عنوان پزشک و جراح زیبایی ، انگیزه خودش از جعل عنوان پزشکی را اینگونه بیان کرد : " چند سال پیش در آزمون ورودی در رشته پزشکی قبول شدم ولی به دلایل شخصی از ورود به دانشگاه انصراف دادم ، با این وجود در میان بستگان و دوستان نمی توانستم عنوان کنم که از ادامه تحصیل در رشته پزشکی انصراف دادم ؛ پس از گذشت چند سال و در حالیکه تمامی دوستان و بستگان مرا بعنوان دانشجوی پزشکی می شناختند ، مدعی شدم که مقطع عمومی پزشکی را به پایان رسانده و در حال طی کردن دوره تخصصی هستم " .

 اخبار حوادث ,خبرهای   حوادث, حوادث روز


متهم در خصوص معرفی خود بعنوان جراح زیبایی نیز به کارآگاهان گفت : "در حالیکه پس از گذشت چند سال دیگر در بین بستگان بعنوان پزشک متخصص معرفی می شدم ، از طریق ایشان و همچنین شبکه های مجازی با تعدادی از خانم هایی آشنا شدم که قصد انجام عمل جراحی زیبایی را داشتند ؛ با طرح این ادعا که به زودی مطب خود را افتتاح خواهم کرد ، آنها را جهت انجام معاینات پزشکی !! و صحبت در خصوص نحوه انجام عمل جراحی و هزینه های آن ، به محل سکونت خود دعوت می کردم ؛ مدعی می شدم که جراحی در یک کلینیک مجهز پزشکی در منطقه نیاوران انجام خواهد شد و به این شیوه و ترفند ، اقدام به گرفتن پول از آنها می کردم " .

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکراستقامتی ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "متهم با قرار قانونی ، جهت انجام تحقیقات و شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات پرونده در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفته است" .

 اخبار حوادث  - باشگاه خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------