مجرم سال 73 بازهم دستگیر شد/ مالباختگان متهم را شناسایی کنند+عکس



تصویر مردی که از 73 تاکنون بازها به دلیل ارتکاب جرایم مختلف دستگیر شده بود، توسط پلیس منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورخه بیست و پنجم اسفند ماه سال 94 فردی با مراجعه به کلانتری 109 بهارستان به مأمورین اعلام کرد که توسط فردی بنام "سلطانعلی . ج" و به بهانه خرید دلار و ارز مورد کلاهبرداری قرار گرفته است .

پرونده در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث, حوادث روز


اظهارات مالباخته :
مالباخته پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چند هفته پیش با شخصی بنام سلطانعلی آشنا شدم که خود را صراف معرفی می کرد ؛ این شخص مدعی بود که سالها در زمینه خرید و فروش ارز و دلار فعالیت دارد و به این شیوه توانست اعتماد مرا به خود جلب کند تا اینکه به پیشنهاد وی ، برای خرید ارز و دلار به میدان فردوسی مراجعه کردیم ؛ در داخل صرافی ، وی به بهانه خرید ارز از همکارانش اقدام به گرفتن کارت عابر بانک از من نمود اما پس از گرفتن کارت عابربانک و اطلاع از رمز آن !! ، در یک لحظه ناپدید شد ؛ هنوز دقایقی از ماجرا نگذشته بود که پیامکی را با گوشی تلفن همراه دریافت کردم که نشان می داد مبلغ 27 میلیون تومان ( تمامی موجودی داخل حساب ) از داخل حسابم برداشت شده است " .

شناسایی مجرم سابقه دار :
با توجه به شیوه و شگرد سرقت ، کارآگاهان به محل برداشت پول از حساب مالباخته در یک صرافی در محدوده میدان فردوسی رفته و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته و همچنین بهره گیری از بانک مجرمین سابقه دار پلیس آگاهی موفق به شناسایی یکی از مجرمین سابقه داری شدند که از سال 73 تاکنون بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت و کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است .

دستگیری متهم :
با شناسایی دقیق "سلطانعلی . ج" ( 40 ساله )  ، کارآگاهان اقدام به شناسایی مخفیگاه متهم در شهرستان اردبیل کرده اما در ادامه تحقیقات مشخص شد که از این شهرستان متواری شده است ؛ در ادامه مخفیگاه دیگری از متهم در شهر قزوین شناسایی شد که در مراجعه کارآگاهان مشخص شد که متهم از این محل نیز متواری شده بود .

سرانجام آخرین مخفیگاه متهم در شهر کرج شناسایی و کارآگاهان با اطمینان از حضور سلطانعلی در محل ، اقدام به دستگیری وی کردند .

شناسایی دهها مالباخته :
همزمان با دستگیری متهم ، دهها مالباخته شناسایی شدند که این افراد در مراجعه به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ضمن شناسایی متهم اعلام کردند که این شخص به شیوه و شگردهای مختلف از جمله انتساب خود به برخی سازمان های دولتی و یا معرفی خود به عنوان صراف و یا فعالیت در زمینه ساخت و ساز پروژه های ساختمانی  اعتماد آنها را جلب و به بهانه های مختلف از جمله "خرید کالا" ، "سرمایه گذاری" و نهایتا "خرید دلار و ارز" اقدام به دریافت پول از آنها نموده است .

 اخبارحوادث ,خبرهای   حوادث, حوادث روز


سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با اشاره به شناسایی تعدادی از مالباختگان و سوابق متعدد متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان پانزده خزداد – جنب کلانتری 113 بازار مراجعه نمایند " .


 اخبار  حوادث  - باشگاه خبر نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------