سارقین مسلح حتی به برادر خود نیز رحم نکردند+تصاویر



سارقان مسلح تهران با پیگیری ‌های پلیس اگاهی به دام افتادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 05:00 ، هفتم فرودین ماه وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از یک منزل ویلایی در شهرک قدس – خیابان ایران زمین به کلانتری 134 شهرک قدس اعلام شد .

با حضور مأمورین کلانتری در محل سرقت و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقین مسلح نقاب پوشش ، پس از ورود به محل سرقت اقدام به بستن دست و پای سرایه دار خانه کرده و در ادامه ضمن شلیک گلوله و مجروح نمودن سرایه دار از ناحیه ساق پای چپ اقدام به سرقت سکه ، طلا ، ساعت برلیان طلا و جواهرات به ارزش تقریبی 500 میلیون تومان کرده اند .

 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز


پرونده در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت مسلحانه" و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار رگفت .

اظهارات سرایه دار :
سرایه دار محل سرقت بنام اصغر که توسط سارقین مورد اصابت گلوله از ناحیه پای چپ قرار گرفته بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در حدود ساعت 02:00 بامداد هفتم فرودین ماه بود که ناگهان صدای زنگ خانه به صدا درآمد ؛ به تصور اینکه آقا (صاحبخانه) از مسافرت بازگشته است ، اقدام به باز کردن در پارکینگ کرده و خودم نیز به داخل حیاط رفتم ؛ در داخل حیاط خانه ، ناگهان چند نفر نقاب پوش به من حمله ور شده و با ضرب و شتم و تهدید به سرعت مرا به داخل خانه بردند . آنها پس از ورود به داخل خانه ، سراغ محل گاو صندوق خانه را از من گرفتند ؛ ابتدا قصد گمراه کردن آنها را داشتم و به همین علت به دروغ عنوان کردم که گاو صندوقی در داخل خانه وجود ندارد اما سارقین با اطمینان گفتند که می دانند که داخل خانه یک گاو صندوق وجود دارد و حتی رمز آنرا من در اختیار دارم !! .

 

از اطلاعات دقیقشان بسیار تعجب کرده بودم و آنها پس از مقداری وارسی موفق شدند تا گاو صندوق را پیدا کنند و در همین زمان نیز دست و پای مرا بستند . سارقین زمانیکه گاوصندوق را پیدا کردند به سراغ من آمده و از من درخواست رمز گاوصندوق را کردند اما من همچنان اصرار داشتم که رمز آنرا در اختیار ندارم اما آنها که اطمینان داشتند که من در حال دروغ گرفتن به آنها هستم ، با اسلحه کمری خود شروع به تهدید من کردند ؛ همچنان در برابر ضرب و شتم و تهدید آنها مقاومت می کردم تا اینکه پای مرا با تیر زدند و تهدید کردند که اگر رمز گاوصندوق را در اختیارشان قرار ندهم ، اینبار مرا خواهند گذشت و من نیز به ناچار رمز گاوصندوق را در اختیارشان گذاشتم و آنها پس از سرقت محتویات داخل گاو صندوق از خانه خارج شدند .

سرایه دار در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "دو نفر از سارقین بسیار دقت می کردند تا صورتشان مشخص نشود و طی این مدت نیز تنها یک نفر از آنها با من صحبت می کرد و آنها کاملا سکوت کرده بودند " .

سرایه در خصوص نحوه نجات خود نیز به کارآگاهان گفت : "برادرِ آقا در خانه ی کناری سکونت دارد ؛ پس از رفتن سارقین و درحالیکه به شدت از ناحیه پا احساس درد می کردم ، موفق شدم تا پس از گذشت چند ساعت دست و پای خود را باز کرده و خودم را به خانه کناری برسانم ؛ آنها نیز پس از اطلاع از موضوع ، بلافاصله با 110 تماس گرفته و مرا نیز به بیمارستان منتقل کردند " .


دستگیری متهمین :
در زمان حضور کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی در محل بیمارستان ، یکی از برادران سرایه دار مجروح ، ، با مشاهده کارآگاهان دچار حالت اضطراب شدیدی شده بگونه ای که تلاش می کرد تا در زمان حضور کارآگاهان در بیمارستان ، چندان در مقابل چشم آنها نباشد !!!! .

کارآگاهان که متوجه حالت مضطرب و نگرانی داخل چهره "علی . ک" شده و از سوی دیگر با توجه به اظهارات مالباخته مبنی بر اینکه "سارقین اطمینان داشتند که سرایه دار رمز گاو صندوق را در اختیار دارد و با اطلاع از این موضوع اقدام به شلیک گوله و مجروح نمودن سرایه کرده اند" ، تحقیقات از دوستان و اطرافیان سرایه دار را در دستور کار خود قرار دادند .

با شناسایی محل کار دو برادر سرایه دار بنام های "علی" ( 23 ساله ) و "حمید" ( 25 ساله ) در منطقه فرمانیه ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این دو برادر اقدام به کرایه یک بوفه در یک مجتمع ورزشی کرده و بنا بر اظهارات خودشان ماهیانه بیش از 10 میلیون تومان سود بدست می آورند .

 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز


درادامه اقدامات پلیسی و بدست آمدن دلایل و شواهد بدست آمده و همچنین اظهارات متناقض دو برادر ، کارآگاهان به این دو برادر مشکوک شده و هر دو نفر آنها را در دوم ادربیهشت ماه جهت انجام تحقیقات به اداره یکم پلیس آگاهی منتقل کردند .

سرانجام با انجام تحقیقات پلیسی ، "علی" و "حمید" لب به اعتراف گشوده و به طراحی سرقت اعتراف کردند ؛ "حمید" در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: "حدود یک هفته مانده به آغاز تعطیلات عید ، برای ملاقات با برادرم (اصغر) نزد وی در خیابان ایران زمین رفتم . در طی مدتی که نزد برادرم در داخل خانه بودم ، وی دائما در خصوص وضعیت مالی صاحبخانه و همچنین اطمینان وی به خودش صحبت می‌کرد؛ حتی اصغر عنوان کرد که صاحبخانه آنقدر به او اطمینان و اعتماد دارد که رمز گاوصندوق خانه را نیز در اختیارش گذاشته است !!! پس از آن بود که وسوسه سرقت از خانه به جانم افتاد اما اطمینان داشتم که اصغر با من همکاری نخواهد کرد؛ به همین علت موضوع سرقت را با برادر دیگر خود بنام علی درمیان گذاشتم و قرار شد تا با همراهی یکی از دوستان خود بنام مهدی . م که از مجرمین سابقه دار این سرقت را انجام دهیم".

با شناسایی "مهدی . م" ( 26 ساله ) ، مخفیگاه وی در ماهدشت شناسایی و کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به این شهرستان رفته و مهدی نیز در مورخه 03/02/1395 دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش یک قبضه سلاح کمری استفاده شده در محل سرقت کشف شد ؛ مهدی در اعترافاتش عنوان کرد که با انگیزه تأمین هزینه عروسی خود حاضر شده تا در این سرقت مشارکت داشته باشد .

 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در ادامه رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهمین ، محل نگهداری اموال مسروقه در شهرستان ماهدشت شناسایی و کلیه اموال سرقت شده از جمله یک ساعت تمام برلیان به ارزش تقریبی 180 میلیون تومان کشف و به مالباخته تحویل داده شد " .

سرهنگ آریا حاجی زاده در پایان این خبر عنوان داشت : " برای هر سه متهم ، از سوی بازپرس محترم پرونده قرار بازداشت قانونی صادر و متهمین جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند " .


 اخبار حوادث  -  باشگاه  خبر نگاران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------