سرقت مسلحانه نيم ميلياردي



دو برادر را كه به خانه‌اي كه برادرشان در آن سرايدار بود دستبرد مسلحانه زده بودند پليس دستگير كرد.

به گزارش اعتماد، حادثه در ساعت ٢ بامداد ٥ فروردين اتفاق افتاد. صاحبخانه به سفر رفته بود و سرايدار مسوول نگهداري خانه بود. سرايداري كه نمي‌دانست اگر نقاب صورت سارقان مسلح را بردارد چهره دو برادرش را خواهد ديد.

 او در توضيح حادثه آن شب به پليس گفت: «ساعت ٢بامداد بود كه ناگهان صداي زنگ در خانه به صدا درآمد. خيال كردم اينكه آقا (صاحبخانه) از مسافرت برگشته. در پاركينگ را باز كردم و رفتم داخل حياط. اما ناگهان چند مرد كه صورت‌شان را با نقاب پوشانده بودند به من حمله كردند و كتكم زدند. بعد هم خيلي زود من را داخل خانه بردند و سراغ صندوق را گرفتند. براي گمراه كردن‌شان آدرس اشتباه به آنها دادم اما آنها مطمئن بودند كه من مي‌دانم كه گاوصندوق كجاست. آنها بعد از وارسي خانه خيلي زود گاوصندوق را پيدا كردند و رمزش را از من خواستند.

 

گفتم كه رمز را نمي‌دانم اما آنها با اسلحه‌اي كه در دست داشتند يك تير به پايم شليك كردند و گفتند كه اگر رمز را ندهم من را خواهند كشت. دو نفر از سارقان سكوت كرده بودند و تلاش مي‌كردند تا صورت‌شان ديده نشود تنها يكي از آنها با من صحبت مي‌كرد. من ناچار شدم رمز را به آنها بدهم كه بلافاصله محتويات گاوصندوق را سرقت و فرار كردند. سارقان رفتند، من بعد از چند ساعت توانستم پايم را باز كنم و خودم را به خانه كناري‌مان كه برادر آقا در آن ساكن بود برسانم. برادر آقا با پليس ١١٠ تماس گرفت و من را به بيمارستان رساند. »

 در بيمارستان پليس به يكي از برادران سرايدار كه مدام خودش را از چشم كارآگاهان مخفي مي‌كرد مشكوك شد و محل كار او را شناسايي كرد. دو برادر سرايدار به نام‌هاي علي (٢٣ ساله) و حميد (٢٥ ساله) بوفه‌اي را در يك مجتمع ورزشي و در منطقه فرمانيه كرايه كرده بودند كه بنا به اظهارات خودشان ماهيانه بيش از ١٠ ميليون تومان براي‌شان سود داشت.

كارآگاهان با توجه به اظهارات متناقض دو برادر هر دو را در تاريخ دوم ارديبهشت ماه براي تحقيقات به اداره يكم پليس آگاهي منتقل كردند.

 حميد در اعتراف‌هايش گفت: حدود يك هفته مانده به آغاز تعطيلات عيد براي ملاقات با برادرم (اصغر) به خانه‌اش رفتم و او مدام از ثروت صاحبخانه و اعتمادش به او صحبت مي‌كرد. آنجا بود كه فهميدم اصغر رمز گاوصندوق را دارد به خاطر همين وسوسه سرقت از خانه به جانم افتاد. موضوع را با برادرم علي و دوستش مهدي درميان گذاشتم و سه نفري با هم نقشه سرقت را كشيديم. پليس مخفيگاه مهدي را در تاريخ سوم ارديبهشت در ماهدشت پيدا كرد. در بازرسي از او يك قبضه سلاح كمري به دست آمد. مهدي گفت كه براي مراسم عروسي‌اش راضي به انجام اين سرقت شده است.

سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «كليه اموال سرقت شده به ارزش ٥٠٠ ميليون تومان از جمله يك ساعت تمام برليان به ارزش تقريبي ١٨٠ ميليون تومان كشف و به مالباخته تحويل داده شد. همچنين براي هر سه متهم از سوي بازپرس پرونده قرار بازداشت قانوني صادر شد.»


 اخبار حوادث  -  اعتماد 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------