آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

خبرهای خوش شبكه های اجتماعی،‌ راه نفوذ كلاهبرداران



رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت:در برخورد با پیشنهاد های اغوا کننده در شبكه های اجتماعی، هوشیار باشید و فریب نخورید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ورود به عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات، چالش‌ها و ناهنجاری های فراوانی را فرا روی جوامع بشری گسترده است.

همزمان با تحول سریع در ابزارها و روش‌های نوین زندگی اجتماعی، با تحولات چشمگیری در عرصه ارتکاب جرائم نیز روبه‌رو هستیم. در واقع می توان،گفت تکنولوژی به صورت یک عامل تسهیل کننده جرم درآمده است و هر روز شگردهای جدیدی از مجرمان رو می شود.

این روزها شاهد اجرای طرح هایی از سوی سازمان ها و ارگان‌های دولتی از جمله طرح تحول سلامت، تسهیلات خرید خودرو ، مسکن، ازدواج و... هستیم كه این شرایط بستر فعالیت كلاهبرداران سایبری را فراهم می آورد.

شهروندانی كه معمولا با فناوری اینترنت و آسیب ها و تهدیدات آن آشنایی كافی ندارند، فرصتی برای وقوع این جرائم در فضای مجازی ایجاد می كنند.

پلیس فتای استان سمنان به منظور كاهش وقوع این گونه جرایم و آگاه‌سازی كاربران اینترنت، به كاربران شبكه های اجتماعی توصیه كرد: در برخورد با پیشنهاد های اغوا کننده در این صفحات، هوشیار باشید و با رعایت توصیه هایی كه در ادامه مطرح می شود، ایمنی سیستم خود را تقویت كنید.

در صورت دریافت پیامک مبنی بر اعطای کارت تخفیف در طرح های دولتی و....  با مراجعه به سایت آن سازمان از صحت آن اطمینان پیدا كنید.

هیچ گاه پیش از مراجعه به اداره ارائه دهنده خدمات که در شبکه های اجتماعی تبلیغات آن را دیده اید، هزینه ای را از طریق سامانه های بانکداری الکترونیکی  برای ارسال کننده پیام واریز نكنید.

از طریق تلفن همراه به هیج عنوان اطلاعات کارت بانک ( رمز عبور، تاریخ انقضاء و ...) را در اختیار دیگران قرار ندهید .

پیامک هایی که از شماره های معمولی اپراتورهای مختلف ( ایرانسل، همراه اول، رایتل و ...)  و یا از شبکه های اجتماعی برای شما ارسال می شود، فاقد اعتبار بوده و احتمال  سوء استفاده از آن وجود دارد.

 اخبار  حوادث - باشگاه  خبر  نگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------