آخرین اخبار حوادث

Default Image

برخورد ۲ خودرو در جهرم فارس چهار کشته داشت

رییس اورژانس شهرستان جهرم گفت: تصادف در محور جهرم به قیر چهار فوتی و ۲مصدوم برجا گذاشت. ایرنا: رییس اورژانس شهرستان جهرم…

کلاهبرداری ٤٠٠‌میلیونی با ارسال پیامک



رئیس‌پلیس فتای البرز از دستگیری فردی که از طریق ارسال پیامک انبوه به شهروندان ٤٠٠‌ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. سرهنگ محمد اقبالی، رئیس‌پلیس فتای البرز، اظهار کرد: عامل کلاهبرداری پیامکی در سطح کشور که با ارسال پیامک به شهروندان با مضمون (شماره حساب ارسالی جهت واریز اشتباه بوده لطف کنید مبالغ را به این حساب واریز کنید) از آنان کلاهبرداری می‌کرد، از سوی مأموران پلیس فتای البرز شناسایی و دستگیر شد.

 سرهنگ اقبالی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فریب پیامک کلاهبرداری را خورده و از حساب خود مبلغی را به حساب متهم انتقال داده است، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت. وی درادامه افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد شاکی مبلغی را به فردی بدهکار بوده که برای واریز وجوه به حساب فرد مورد نظر به دستگاه خودپرداز مراجعه می‌کند که در این حین، با دریافت پیامکی با مضمون (شماره حساب ارسالی جهت واریز اشتباه بوده لطف کنید مبالغ را به این حساب واریز کنید)، بدون توجه به شماره پیامک، مبلغ مورد نظر را به حساب فرد دیگری واریز کرده و به این شیوه با یک اقدام از پیش طراحی‌شده در دام کلاهبردار اینترنتی می‌افتد. سرهنگ اقبالی اظهار کرد: کارآگاهان با تحقیقات سایبری متهم را در غرب شهر تهران دستگیر کردند.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: متهم به کلاهبرداری اینترنتی اعتراف و اذعان کرد تاکنون به این شیوه، ٤٠٠ ‌میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است. سرهنگ اقبالی افزود: در این روش، فرد کلاهبردار از طریق نرم‌افزار به گروه زیادی از مشترکان تلفن‌های همراه پیامک را ارسال کرده و به صورت اتفاقی افرادی که در ساعات اولیه صبح درصدد واریز وجوه به حساب افراد مورد نظر خود بودند، طعمه فرد کلاهبردار قرار گرفته و پول را به حساب ارسالی واریز می‌کردند.

 

 اخبار  حوادث  - شرق 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------