2 جنایت؛ پایان حسادت به وکیل جوان



 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

مرد حسود برای قتل وکیل دادگستری قاتل اجیر کرد و خودش برای صحنه‌سازی به ایتالیا رفت. قاتل پس از کشتن وکیل جوان و شاهد ماجرا از صحنه گریخت که پس از دستگیری و محاکمه به قصاص محکوم شد.

به گزارش جام‌جم، صبح دوازدهمین روز شهریور سال 93 روح‌الله وقتی می‌خواست در پارکینگ خانه‌اش را ببندد، مردی از داخل یک خودروی ماکسیما به سمت او شلیک کرد. همسایه وکیل جوان با مشاهده این صحنه قصد داشت مانع فرار سرنشینان خودرو شود که خودش هم هدف گلوله قرار گرفت. اهالی وقتی از خانه‌های خود بیرون آمدند، با پیکر غرق در خون دو همسایه خود روبه‌رو شده و از اورژانس و پلیس درخواست کمک کردند. با حضور امدادگران مشخص شد روح‌الله جان باخته، اما مرد همسایه به نام مهرداد هنوز زنده بود که به بیمارستان انتقال یافت. درحالی که تحقیقات برای کشف راز این جنایت ادامه داشت، از بیمارستان خبر رسید مهرداد بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

تیم جنایی با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل تیراندازی، مشخصات و پلاک خودروی ماکسیما را به دست آورد. بررسی پلاک نشان داد، این خودرو چند روز قبل از جنایت سرقت شده است. سرانجام خودروی ماکسیما در منطقه‌ای کوهستانی در اطراف شهر کشف شد. ابتدا تصور می‌شد انگیزه قتل با کار وکیل جوان مرتبط باشد؛ به همین دلیل ماموران به تحقیق در این زمینه پرداخته و دریافتند روح الله، وکیلی خوشنام بوده و با کسی اختلاف نداشته است.

9 ماه پس از این جنایت، ماموران مردی را که به وکیل جوان حسودی می‌کرد، به عنوان مظنون به قتل زیر نظر گرفته و او را دستگیر کردند.

وی پس از چند روز سکوت لب به اعتراف گشود و گفت: به وضعیت زندگی و موفقیت مقتول حسادت می‌کردم. به همین سبب تصمیم به قتل او گرفتم. چند ماه قبل از قتل، مردی را برای این آدمکشی اجیر کردم. او از مجرمان خطرناک شهر بود. برای اجرای نقشه خانه‌ای در نزدیکی خانه مقتول اجاره کرده و رفت‌وآمدهای او را زیر نظر داشتیم. پس از بررسی اوضاع، خودروی ماکسیمایی را سرقت کردیم. دوبار خواستیم او را بکشیم، اما موفق نشدیم. سرانجام قرار شد او را صبح زود هنگام رفتن به محل کارش به قتل برسانیم. برای این که کسی به من شک نکند، به ایتالیا رفتم.

وی ادامه داد: قاتل اجیر شده صبح زود مقابل خانه این وکیل به سمت او تیراندازی کرد و وی را به قتل رساند. هنگام فرار، یکی از همسایه‌ها سد راهش شد که او را هم کشت.

با این اعترافات همدست مرد حسود هم دستگیر شد و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.

با تکمیل تحقیقات برای متهمان کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد. قضات کیفری پس از محاکمه، عامل اصلی جنایت را به قصاص محکوم کردند. مرد حسود هم به زندان محکوم شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------