جزییات کلاهبرداری 2 میلیاردی در مازندران



فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری و سرقت اینترنتی 2میلیارد ریالی در سطح استان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار" مسعود جعفری نسب" با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه یکی از از شهروندان به ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی، مبنی بر کلاهبرداری و سرقت اینترنتی از حساب بانکی اش به ارزش 200 میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود:کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مالباخته دریافتند، فردی ناشناس در پی تماس تلفنی با مالباخته خود را مجری یکی از برنامه های رادیویی معرفی کرد و اعلام داشت،وی برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شده است و برای واریز وجه 50 میلیون ریالی با ترفند و فریب مالباخته را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی اش، 200 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت کرده است.

سردار جعفری نسب با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و فنی ماموران پلیس فتا، خاطر نشان کرد: ماموران با دریافت این اطلاعات در ادامه تحقیقات پلیسی موفق به کشف چندین فقره سرقت اینترنتی دیگر به این شیوه شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران،افزود: ماموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات موفق شدند، رد پنج متهم به سرقت و کلاهبرداری اینترنتی از اعضای یک باند را در استان تهران و شهرستان های اطراف شناسایی و با هماهنگی های قضایی متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

سردار جعفری نسب،تصریح کرد: ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق شدند،18عدد کارت عابربانک به همراه تعدادی سیم کارت، کپی شناسنامه افراد و مبلغ 50 میلیون ریال وجه نقد کشف کنند.

وی افزود:متهمان دستگیر شده به نام های" ب- ح" سرکرده اصلی باند به همراه فردی دیگر به نام" ح- ی" که از محکومان به قتل عمد و در حال تحمل کیفر در یکی از زندان های کشور است، در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی با همدستی سه نفر دیگر اقرار کردند.

جعفری نسب از ارتباط این افراد با اعضای دیگر باند به نام های"م- ق " مالک کافی نت،" م- ر" و"م- ح" که در امر خرید سکه از طلافروشی ها با پول های مسروقه در شهر تهران فعالیت داشته اند، خبر داد و افزود: این افراد نیز با کار اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.

سردار جعفری نسب با بیان اینکه اعضای این باند تاکنون به 18 فقره سرقت اعتراف کردند، افزود: ارزش ریالی سرقت های اینترنتی و کلاهبرداری اعضای این باند، تاکنون200میلیون تومان می باشد که موضوع در دست بررسی بیشتر پلیس فتا قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست، همواره مراقب تماس های تلفنی مشکوک باشید و به یاد داشته باشید، برای انتقال وجه به حسابتان نیازی به مراجعه حضوری شما به دستگاه خودپرداز عابر بانک نمی باشد.

وی همچنین افزود:برای انتقال وجه به حسابتان فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، تاریخ انقضاء و ...) نمی باشد و به پیامک هایی كه به شیوه های مختلف مثل اعلام برنده شدن شما در مسابقات و قرعه كشی ها، سفرهای زیارتی و مواردی از این دست، اطلاعات حساب بانکی و كارت عابر بانك را درخواست می كنند، اعتماد نكرده و به آنها پاسخ ندهید.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------