سناریوی سرقت ساختگی برای فرار از طلبکاران



 اخبارحوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

 صاحب یک مغازه طلافروشی برای فرار از بدهی ٧‌میلیارد تومانی، سناریوی عجیبی را طراحی کرد. او دو نفر را اجیر کرد تا دست به سرقت مسلحانه از مغازه خودش بزنند تا بتواند از این طریق از بیمه خسارت دریافت کند. صبح دیروز متهمان که پس از گذشت سه ماه تلاش پلیس دستگیر شده‌اند، برای بازسازی صحنه سرقت به مغازه طلافروشی بازگردانده شدند.

 به  گزارش شهروند ,بهمن‌ماه‌ سال گذشته بود که خبر این سرقت مسلحانه به ماموران پلیس اطلاع داده شد. بلافاصله کارآگاهان برای بررسی موضوع راهی محل حادثه که مغازه طلافروشی در خیابان پاسداران بود، شدند. وقتی ماموران به محل رسیدند، صاحب مغازه طلافروشی درحالی‌که نشان می‌داد به‌شدت ترسیده است، در تحقیقات به ماموران گفت: «صبح وقتی در مغازه‌ام را باز کردم و درحال چیدن ویترین مغازه‌ام بودم، ناگهان جوانی ٣٠ ساله که ماسک آلودگی هوا به صورتش زده بود، وارد مغازه شد و ادعا کرد می‌خواهد سکه بخرد. 

 

در حالی‌که من می‌خواستم سکه‌ها را از ویترین بیرون بیاورم، ناگهان چند لحظه بعد جوان نقابدار با تهدید اسلحه از من خواست گاوصندوق را باز کنم. من که به‌شدت ترسیده بودم در گاو صندوق را باز کردم، مرد سارق نیز  دست و پای من را بست و تمام محتویات داخل گاوصندوق را به همراه ١,٥ کیلوگرم طلا داخل دو ساک ریخت و با خودش برد. سارق مسلح مردی خونسرد بود و من چند دقیقه بعد از سرقت با کمک اهالی دست و پایم را باز کردم و موضوع را به پلیس اطلاع دادم.»


با اعلام این شکایت و بررسی موضوع تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت مسلحانه تحقیقات خود را دراین‌باره آغاز کردند و در نهایت پس از گذشت سه ماه سارق مغازه طلا فروشی شناسایی و دستگیر شد.


این سارق با انتقال به دادسرای ویژه سرقت در بازجویی‌ها در شعبه اول بازپرسی دادسرا اعترافات عجیبی را مطرح کرد. او گفت که دوست صاحب مغازه است و به خواست او سناریو سرقت را اجرا کرده تا صاحب مغازه طلافروشی بتواند از بیمه خسارت دریافت کند.


با این اظهارات تحقیقات در این رابطه آغاز شد و در نهایت همدست دیگر متهم که در فروش طلاها با او همکاری کرد،شناسایی و دستگیر شد.


صبح دیروز متهمان برای بازسازی صحنه سرقت از طلافروشی به محل سرقت بازگردانده شدند و در میان جمعیت زیادی از مردم و ماموران پلیس، تمامی جزییات صحنه را بازسازی کردند. این درحالی بود که صاحب مغازه نیز به‌عنوان متهم به مغازه خودش منتقل شده بود. گروهی از شهروندان نیز با تجمع مقابل مغازه طلافروشی پیگیر این ماجرا بودند. این دو متهم که از دوستان  داماد صاحب مغازه بودند صحنه سرقت را در پاساژ جوادالائمه بازسازی کردند.


اعتراف به سناریوی ساختگی سرقت
سردار عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی پایتخت در حاشیه بازسازی صحنه این سرقت مسلحانه در خیابان پاسداران، در بیان جزییات این سرقت ساختگی گفت: «صبح روز ٧ بهمن‌سال گذشته یک مورد سرقت مسلحانه از طلافروشی به سامانه ١١٠ اطلاع داده شد که طی آن با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از مأموران در محل حاضر شده و تحقیقات اولیه آغاز شد.»


وی با بیان این‌که تحقیقات نخست حاکی از این بود که این سرقت در دقایق اولیه باز کردن مغازه طلافروشی رخ داده بود، گفت: «صاحب مغازه در اظهارات اولیه خود ادعا کرد که پس از باز کردن مغازه گاوصندوق را باز کرده و درحال چیدن طلاها در ویترین بوده که ناگهان دو مرد نقابدار با اسلحه وارد مغازه شده و اقدام به بستن دست‌ها و پاهای وی کردند. مالباخته همچنین مدعی بود که سارقان علاوه بر سرقت طلا و جواهرات مغازه، سیستم دوربین‌های مداربسته طلافروشی را نیز سرقت کرده و با خود برده‌اند. بنابراین تیمی ویژه از کارآگاهان مشغول رسیدگی به این سرقت شده و ظرف مدت ٢٥ روز دو عامل سرقت از این مغازه را در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی کردند.»


وی با بیان این‌که سرانجام حدود سه ماه پس از سرقت، دو متهم شناسایی شده دستگیر شدند، ادامه داد: «در بازجویی از این افراد آنها مدعی شدند که سرقت ساختگی بوده و صاحب مغازه از آنها خواسته است که از طلافروشی‌اش سرقت کنند.»


رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به احضار صاحب طلافروشی و انجام تحقیقات از او گفت: «این مرد پس از روبه‌رو شدن با دو فرد دستگیر شده اظهارات قبلی‌اش را تغییر داد و اعتراف کرد که به خاطر رهایی از دست طلبکاران این نقشه را کشیده است.»


محمدیان با بیان این‌که متهم به دلیل کلاهبرداری و فریب مأموران پلیس مجرم شناخته شد، گفت: «صاحب این مغازه حدود هفت‌میلیارد تومان بدهی داشته و قصد داشته تا بخشی از آن را از طریق بیمه دریافت کند که با اقدام به موقع پلیس دستگیر و در رسیدن به هدفش ناکام ماند. جرم او نیز ایجاد ناامنی در جامعه و کلاهبرداری است.»


وی با بیان این‌که تحقیقات برای شناسایی اموال مسروقه همچنان ادامه دارد، گفت: «تعدادی از مالباختگان مدعی شدند که صاحب طلافروشی به آنها طلای بدلی فروخته است که رسیدگی به  این موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار دارد.»


سردار محمدیان ضمن توصیه به مردم گفت: «به هیچ عنوان مردم ما در چنین مراکزی که حتی پروانه کسب ندارند سرمایه‌گذاری نکنند چراکه این کار اقدامی غیرمنطقی خواهد بود.»


وی ادامه داد: «‌ردیابی اموال ادامه دارد پروسه پیگیری این پرونده نیز بدین شکل بوده که از زمان سرقت تا شناسایی متهمان ٢٥ روز زمان برده و حدود ٣ ماه هم طول کشیده تا سارقان دستگیر شوند. این پرونده تا قبل از این‌که مشخص شود سرقت نبوده در دادسرای ناحیه ٣٤ بود اما الان این پرونده به دادسرای ناحیه ٤ ارجاع شده ضمن این‌که مالباختگان می‌توانند برای پیگیری پرونده به اداره یکم پلیس آگاهی تهران هم مراجعه کنند.»

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------