کلاهبرداری و خالی کردن حساب مردم به صورت گسترده/یکی از سرکردگان باند،به جرم قتل در زندان است



 فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری و سرقت اینترنتی دومیلیاردریالی در سطح استان خبر داد.

 به  گزارش  شرق  ,سردار «مسعود جعفری‌نسب» با اعلام این خبر افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات این فرماندهی، مبنی بر کلاهبرداری و سرقت اینترنتی از حساب بانکی‌اش به ارزش ٢٠٠ ‌میلیون ریال، موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

 فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کارشناسان و کارآگاهان پلیس فتا با انجام تحقیقات از مال‌باخته دریافتند، فردی ناشناس در پی تماس تلفنی با مال‌باخته، خود را مجری یکی از برنامه‌های رادیویی معرفی و اعلام کرد وی برنده کمک‌هزینه سفر به عتبات عالیات شده است و برای واریز وجه ٥٠‌‌میلیون‌ریالی با ترفند و فریب، مال‌باخته را به پای دستگاه خودپرداز کشاند و با فعال‌کردن رمز دوم حساب بانکی‌اش، ٢٠٠‌ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت کرد.

سردار جعفری‌نسب با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و فنی مأموران پلیس فتا، خاطرنشان کرد: مأموران با دریافت این اطلاعات در ادامه تحقیقات پلیسی، موفق به کشف چندین فقره سرقت اینترنتی دیگر به این شیوه شدند. فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: مأموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات موفق شدند رد پنج متهم به سرقت و کلاهبرداری اینترنتی از اعضای یک باند را در استان تهران و شهرستان‌های اطراف شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی متهمان را در عملیاتی ضربتی دستگیر کنند.

سردار جعفری‌نسب، تصریح کرد: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان موفق شدند ١٨ عدد کارت عابربانک به همراه تعدادی سیم‌کارت، کپی شناسنامه افراد و مبلغ ٥٠‌ میلیون ریال وجه نقد کشف کنند. وی افزود: متهمان دستگیرشده به نام‌های «ب- ح» سرکرده اصلی باند به همراه فردی دیگر به نام «ح-ی» که از محکومان به قتل عمد و در حال تحمل کیفر در یکی از زندان‌های کشور است، در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی با همدستی سه نفر دیگر اقرار کردند.

 جعفری‌نسب از ارتباط این افراد با اعضای دیگر باند به نام‌های «م- ق» مالک کافی‌نت، «م- ر» و «م- ح» که در امر خرید سکه از طلافروشی‌ها با پول‌های مسروقه در شهر تهران فعالیت داشته‌اند، خبر داد و افزود: این افراد نیز با کار اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا شناسایی و دستگیر شدند.  سردار جعفری‌نسب با بیان اینکه اعضای این باند تاکنون به ١٨ فقره سرقت اعتراف کردند، افزود: ارزش ریالی سرقت‌های اینترنتی و کلاهبرداری اعضای این باند، تاکنون٢٠٠ میلیون تومان است که موضوع در دست بررسی بیشتر پلیس فتا قرار دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------