آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد

سخنگوی فراجا جزئیات تکان‌دهنده عملیات‌ این نهاد را در ارتباط با شبکه‌های فساد و فحشا، قاچاق زنان به خارج به بهانه مسابقه رقص…

طراحی نقشه سرقت بزرگ از افغانستان تا ایران



خواهر و برادر مشهدی که برای اجرای نقشه سرقت چند میلیاردی از سوی یک صراف افغانستانی اجیر شده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس استان خراسان رضوی شناسایی شدند و به دام افتادند.

 به گزارش ایران ، اوایل خرداد سال گذشته کارآگاهان پلیس خراسان رضوی از سرقت مسلحانه 8 میلیارد تومان ارز در جاده‌ای حوالی مشهد باخبر شدند.


شاکی‌ها که دو تاجر افغانستانی بودند، اظهار داشتند: از مرز «دوغارون» تایباد یک تاکسی کرایه کردیم تا هشت و نیم میلیون ریال عربستان و هفت هزار دلار امریکا را به مشهد منتقل کنیم. اما در نزدیکی شهر ناگهان یک خودرو با سه سرنشین مسلح راه را بر ما بستند و با تیراندازی و حمله مسلحانه چمدان‌های پر از پول‌مان را سرقت کردند.


پس از این شکایت با دستور ویژه بازپرس شعبه 209 دادسرای مشهد تحقیقات پلیسی آغاز شد و کارآگاهان موفق به شناسایی 4 سارق مسلح و دستگیری آنها شدند. اما متهمان در اعترافات خود مدعی شدند در ازای دریافت 200 میلیون تومان، سرقت را انجام داده و پول‌های مسروقه را نیز به یک دختر و پسر جوان در بلوار وکیل‌آباد مشهد تحویل داده‌اند اما از سرنوشت آنها بی‌اطلاع هستند.


در ادامه تحقیقات، پلیس موفق شد هویت متهمان فراری به نام‌های هانی – 24 ساله – و خواهرش حمیده – 30 ساله – را شناسایی کند. سرانجام آنها دو روز قبل در مخفیگاهشان دستگیر شدند.


این خواهر و برادر ایرانی در اعتراف‌های خود اظهار داشتند که از سوی دو برادر افغانستانی که در افغانستان صرافی دارند اجیر شده بودند تا در ازای دریافت مبلغی پول نقشه سرقت را در مشهد طراحی و با کمک چهار سارق مسلح آن را اجرا کنند.


در ادامه تحقیقات آنها مدعی شده‌اند پول‌های مسروقه را به شرکت مورد نظر فرستاده و از آنجا نیز ارزها را به دوبی منتقل کرده‌اند.


سرتیپ دوم بهمن امیری‌مقدم – فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی – ضمن اعلام این خبر گفت: در حال حاضر هماهنگی‌های لازم برای پیگیری سریع موضوع و دستگیری طراحان اصلی این سرقت مسلحانه و گردانندگان شبکه تبهکاری ادامه دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------