پلیس بازی پسر جوان برای سرکسیه کردن اتباع خارجی+تصاویر



جوانی که در لباس پلیس اقدام به سرکسیه کردن گردشگران خارجی در پایتخت می‌کرد، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان،  هجدهم فرودین ماه امسال، یک تبعه هندی به کلانتری 113 بازار مراجعه و به مأمورین اعلام داشت که فردی تحت عنوان مأمور و به بهانه قاچاق کالا اقدام به سرقت اموال همراهش نموده است .

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت تحت پوشش مأمور" و به دستور بازپرس شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 12 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز


اظهارات مالباخته :
شاکی پرونده پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "فردی با مراجعه به هتل محل اقامت بنده در محدوده خیابان بهشت ، خودش را مأمور معرفی و با طرح ادعای انجام قاچاق کالا توسط بنده اقدام به بازرسی اتاق و در ادامه توقیف اموال همراه بنده شامل لب تاپ ، تب لت ، 800 دلار ، 1500 روپیه ، یک رشته گردنبند طلا ، دو حلقه انگشتر طلا و یک ساعت قدیمی نمود ؛ این شخص ، مرا بهمراه مترجم شخصی ام که طی تماس تلفنی در هتل حاضر شده بود ، جهت رفتن به مرکز انتظامی سوار ماشین کرد و با دادن نشانی محل کارش در محدوده بازار تهران ، خودش را سروان خدایی معرفی و بهمراه کیف حاوی تمامی اموال مذکور از هتل خارج و از ما خواست تا به محل کارش مراجعه و منتظر او باشیم ؛ پس از مراجعه به مرکز انتظامی مورد نظر در محدوده بازار ، به مأمورین اعلام کردیم که سروان خدایی قصد انجام تحقیقات از ما دارد اما آنها اظهار داشتند که چنین شخصی در آنجا وجود ندارد و در ادامه با راهنمایی آنها متوجه شدیم که مورد سرقت قرار گرفتیم " .

 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز


وقوع سرقت های مشابه :
در ادامه رسیدگی به پرونده ، با شناسایی سرقت های مشابه مشخص شد که فردی مشخص عمدتا پس از تاریکی هوا با مراجعه به برخی مراکز اقامتی و هتل های سطح شهر تهران بویژه در محدوده بلوار کشاورز ، خیابان جمهوری ، خیابان انقلاب ، خیابان فلسطین و ... خودش را مأمور مبارزه با قاچاق کالا و ارز معرفی و به این بهانه اقدام به سرقت از اتباع کشورهای خارجی نموده است .

شناسایی مجرم سابقه دار :
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی تصاویر دوربین های مداربسته ، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر سارق تحت عنوان مأمور قاچاق کالا و ارز در کلیه مراکز اقامتی محل وقوع سرقت شدند .

با بدست آمدن تصویر متهم و بهره گیری از اطلاعات موجود از مجرمین سابقه دار در سامانه جامع پلیس آگاهی ، کارآگاهان اداره پنجم موفق به شناسایی مجرم سابقه دار "محسن . ی" ( 31 ساله ) شدند که پیش از این نیز به اتهام کلاهبرداری و جعل عناوین دولتی دستگیر و روانه زندان شده و در حال حاضر نیز به اتهام غصب عناوین تحت تعقیب استان قم قرار دارد .

دستگیری متهم :
همزمان با شناسایی هویت واقعی متهم ( محسن . ی ) ، کارآگاهان در بررسی تصاویر بدست آمده از مراکز اقامتی و هتل ها موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکی رنگ به شماره انتظامی ایران 11- ***ج53 شدند که متهم در تمامی سرقت ها جهت تردد از آن استفاده کرده بود .

 اخبار حوادث ,خبرهای  حوادث,حوادث روز

با شناسایی مالک خودرو در منطقه شهرری و انجام تحقیقات از این شخص، وی ضمن شناسایی تصویر "محسن .ی" و معرفی متهم بنام سروان خدایی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "این شخص هر بار تلفنی با من تماس می گرفت و در میدان معلم شهرری قرار ملاقات می گذاشت و پس از بازگشت از تهران نیز مجددا در همان محدوده میدان معلم از محل جدا می شد ؛طی این مدت به هیچ عنوان تصویر نمی کردم که او اقدام جعل عنوان مأمور نموده است ".
سرانجام با انجام اقدامات پلیسی و در شرایطی که به ظاهر هیچگونه نشانی مشخصی از مخفیگاه متهم وجود نداشت ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه "محسن . ی" در 24 متری شهرری شده ، در مورخه 22/02/1395 با اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش ، با اخذ دستور قضایی اقدام به دستگیری وی کرده و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف مقادیر متنابهی انواع ارز خارجی شامل دلار ، یورو ، روپیه ، دینار و همچنین مقادیری طلا و جواهرات شدند .

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در ادامه تحقیقات ، متهم به انجام سرقت های مشابه از اتباع کشورهای خارجی و همچنین تبدیل مقادیری از ارزهای مسروقه به پول رایج کشور و همچنین فروش قسمتی از طلا و جواهرات مسروقه اعتراف صریح داشته است " .

سرهنگ داوود فـرد ، با اعلام خبر دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم نیز گفت : " با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده در طول رسیدگی به پرونده و اعتراف صریح متهم به انجام سرقت های مشابه و به جهت شناسایی سایر مالباختگان و جرایم ارتکابی متهم ، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------