دستگیری یکی از بزرگترین سارقان اینترنتی



سردار حیدر عباس‌زاده ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از بزرگترین سارقین اینترنتی حرفه‌ای که با روش‌های نوین اقدام به سرقت از حساب‌های بانکی می‌کرد در استان بوشهر دستگیر شد.

به گزارش مهر وی با بیان اینکه این متهم تاکنون به حساب‌های بانکی ۳۹ نفر در کل کشور دستبرد زده است، خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان بوشهر، اقدامات مجرمانه یکی از شهروندان استان در فضای مجازی و سرقت اینترنتی از حساب بانکی شهروندان شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: تیم عملیاتی پلیس فتا پس از شناسایی محل دقیق سکونت این فرد در یکی از شهرهای استان بوشهر با همکاری پلیس آگاهی متهم را دستگیر و در بازرسی از منزل وی تجهیزات الکترونیکی موجود توقیف و مورد بازبینی قرار گرفت.

وی با اشاره به اعتراف متهم به بزه انتسابی، بیان کرد: این متهم برای ارتکاب اعمال مجرمانه خود چند سایت فروشگاهی ایجاد و امکان دانلود رایگان نرم‌افزارهای اندرویدی کمیاب را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کرد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: این متهم ارائه رایگان نرم‌افزارها را برای بالابردن بازدید سایت خود انجام داده و سپس سایت دروازه‌های پرداخت و درگاه اینترنتی جعلی را از طریق اینستاگرام ایجاد و اقدام به تبلغ کالا کرده بود و خریداران هنگام خرید به صفحه جعلی هدایت می‌شدند.

وی با اشاره به خریداران کالاها در هنگام خرید پس از ثبت اطلاعات حساب بانکی و رمز دوم خود با یک پیام خطا مواجه می‌شدند، اضافه کرد: اطلاعات حساب بانکی افراد در یک جدول در سایت جعلی ثبت و سپس متهم اقدام به سرقت از این حساب‌ها می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به ثبت اطلاعات حساب مربوط به ۳۹ نفر این سایت جعلی، ادامه داد: متهم از این طریق چند میلیارد ریال از حساب آنان سرقت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم قبل از خرید باید از رسمی بودن سایت‌های فروش اینترنتی مطمئن شوند، گفت: برای پیشگیری از سرقت های اینترنتی باید از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک که در سایت صنعت و معدن و تجارت ثبت شده‌اند خرید کنند و صفحات بانکی نیز باید دارای آدرس باشد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------