تصاویر 3 کیف‌قاپ پایتخت منتشر شد/مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند



3 سارق حرفه‌ای کیف قاپ و موبایل قاپ پایتخت توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل و مراقبت از مجرمین سابقه دار ، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی مخفیگاه سه سارق متواری و تحت تعقیب پلیس آگاهی بنام های حمیدرضا . چ ( 22 ساله ) ، ظهیر . الف ( 40 ساله ) و سامان . خ ( 19 ساله ) در "شهرک سجادیه" ، "قرچک ورامین" و "فردیس کرج" شده و ضمن انجام هماهنگی با شعبه اول دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران ، هر سه متهم را دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند .

شناسایی تعدادی از شکات و اعتراف متهمین به انجام سرقت ها :
در بازرسی از مخفیگاه متهمین ، کارآگاهان موفق به کشف مقادیری از اموال مسروقه از جمله کیف های جیبی حاوی مدارک شناسایی و همچنین چندین دستگاه گوشی تلفن همراه شدند ؛ با بررسی بعمل آمده بر روی اموال مکشوفه تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شدند .

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز


یکی از شکات که گوشی تلفن همراهش توسط تک سرنشین یک دستگاه موتروسیکلت طرح هوندا 125 به سرقت رفته بود ، پس از حضور در پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی "حمیدرضا . چ"، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 04/02/1395 در خیابان خیام جنوبی به صورت پیاده در حال صحبت کردن با گوشی تلفن همراه بودم که ناگهان متهم با یک دستگاه موتورسیکلت [ طرح ] هوندا 125 مشکی رنگ ، از روبرو به من نزدیک شد و در یک لحظه اقدام به قاپیدن گوشی کرده و از محل متواری شد " . در ادامه "حمیدرضا . چ" نیز با توجه به کشف گوشی تلفن همراه مسروقه از مخفیگاهش و نهایتا شناسایی توسط مالباخته ،به ناچار به سرقت گوشی تلفن همراه مالباخته در خیابان خیام جنوبی اعتراف کرد .

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز


شاکی دیگر که کیف جیبی اش حاوی وجه نقد و مدارک شناسایی و همچین گوشی تلفن همراهش در اتوبوس BRT سرقت شده بود ، پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و شناسایی کیف جیبی اش به کارآگاهان گفت : "در مورخه 04/12/1394 سوار اتوبوس BRT  خط یک ( خاوران – آزادی ) شده بودم ؛ در ایستگاه مولوی از اتوبوس پیاده شده و قصد زنگ زدن با گوشی تلفن همراه خود را داشتم که کیف جیبی و گوشی تلفن همراهم هر دو مفقود شده است " ؛ "ظهیر . الف" که با هشت فقره سابقه دستگیری یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه جیب بری است ، صراحتا به سرقت به شیوه جیب بری در خطوط BRT اعتراف و در خصوص سوابق خود عنوان داشت :" اولین سابقه دستگیری من به سال 1372 باز می گردد و آخرین آنها نیز به مربوط به دادسرای ناحیه 12 تهران است که پس از پایان دوران محکومیت ، در اواخر سال 92 از زندان آزاد شدم " .

 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز


سومین متهم پرونده ( سامان . خ ) که تصویر وی در زمان سرقت در خیابان های فردوسی ، سعدی و مخبر الدوله توسط تعدادی از دوربین های مداربسته ی مراکز تجاری و بانک ها ثبت و کارآگاهان با استفاده از این تصاویر اقدام به شناسایی وی بعنوان سارق موبایل قاپ مناطق مرکزی شهر تهران کرده بودند ، پس از مواجه شدن با تصاویر خود در زمان سرقت گوشی های تلفن همراه از افراد رهگذر ، صراحتا به دهها فقره سرقت در مناطق مرکزی شهر تهران بویژه در محدود بازار تهران ، خیابان بهشت ، میدان فردوسی ، سعدی و همچنین فدائیان اسلام ، مجاهدین اسلامی ، مخبر الدوله و ... اعتراف کرد .

سرهنگ کارآگاه شمس الدین میرزکی ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر دستگیری این سارق سابقه دار و حرفه ای در زینه موبایل قاپی و جیب بری در اماکن و معابر شلوغ ، گفت : " با توجه به سوابق متهمین در انجام سرقت و اعتراف صریح آنها به انجام دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری و موبایل قاپی و به جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر هر سه متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هفتم پلیس آگاهی در میدان پانزدهم خرداد مراجعه نمایند" .

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------