اخاذی سرگرد قلابی پلیس فتا از دختران جوان



فردی که با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام در کنار تصاویر دروغین از خودش، اقدام به کلاهبرداری و هتک‌حیثیت چهار دختر جوان کرده بود، دستگیر شد.

دختری ٢٣ساله چندی پیش به پلیس فتای استان فارس رفت و در شکایتی گفت فردی ناشناس با به دست‌آوردن عکس‌های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در چند وبلاگ، باعث هتک‌حیثیت او شده و پس از آن نیز با تهدید وی، موجبات مزاحمت برای او و خانواده‌اش به وجود آورده است.

 

این دختر جوان در اظهارات خود بیان کرد: از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی که خود را جوانی ٢٦ساله معرفی کرد، آشنا شدم و این ارتباط ادامه پیدا کرد تا اینکه این فرد در گذر زمان و با توجه به ارسال عکس‌های دروغین از خود، اعتمادم را جلب کرد و من نیز شروع به ارسال عکس‌های شخصی خودم برای وی کردم.

 

وی افزود: پس از چندی آن فرد خود را یکی از نخبه‌های کشوری در امر رایانه و مأمور پلیس فتا معرفی کرد و با توجه به صحبت‌های جالب وی، مرا شیفته خود کرد به‌طوری‌که هرآنچه را به بهانه‌های مختلف از من درخواست می‌کرد اعم از عکس و فیلم‌های خانوادگی و پول، برایش فراهم می‌کردم. این روند ادامه پیدا کرد تا اینکه یک روز آن مرد از من درخواست انتقال مبلغ صد ‌میلیون ریال به حسابش را کرد و من که تهیه این مبلغ برایم امکان‌پذیر نبود، از وی عذرخواهی کردم که ناگهان با فحاشی و تهدید به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های شخصی، مرا مجبور کرد سرویس طلایم را بفروشم و این مبلغ را نیز به حسابش منتقل کنم».

 

ماجرا به همین‌جا ختم نشد و متهم اقدام به انتشار عکس‌های شخصی دختر جوان در فضای مجازی کرد که پس از تماس یکی از آشنایان وی با خانواده‌اش و اطلاع آنان از موضوع، تصمیم گرفتند با طرح شکایت موضوع را در پلیس فتا پیگیری کنند. سرهنگ سیدموسی حسینی، رئیس‌پلیس فتای استان فارس، درباره این پرونده اظهار کرد: متهم که هیچ‌گاه فکر نمی‌کرد شناسایی شود، مردی ٥٣ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای ‌شد اما درادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال پلیس فتا، به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

 

سرهنگ حسینی افزود: متهم درادامه ماجرا را این‌گونه بیان کرد كه چند سال پیش با این دختر در شبکه اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و خود را جوان ٢٦ساله، باهوش و مأمور پلیس فتا معرفی کردم و با توجه به اعتیاد شدید به مواد مخدر شیشه و توهمات ناشی از آن و همچنین با توجه به بی‌کار‌بودن و نیاز مالی برای تأمین مواد مخدر و استعمال آن، این اقدامات را در فضای مجازی انجام می‌دادم و درمجموع از چهار دختر اخاذی کرده‌ام.

 

وی درباره اعتماد بی‌مورد به افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: گمنامی کاربران در این فضا زمینه را برای برخی افراد سودجو فراهم کرده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در صورت مشاهده چنین رفتارهایی می‌توانند به سایت cyberpolice.ir مراجعه و این موضوع را گزارش کنند تا شناسایی این افراد در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------