پیکر جوان فداکار، سه روز پس از غرق شدن پیدا شد



پیکر مرحوم مهدی جهانتیغ، جوان فداکاری که پس از نجات جان دوستش در سد سیستان غرق شده بود پس از سه روز از آب گرفته شد.

دهمرده، رئیس جمعیت هلال احمر زهک در گفت‌وگو با ایسنا  منطقه سیستان و بلوچستان در توضیح این حادثه گفت: روز جمعه چهار نفر از شهروندان برای تفریح به کنار سد سیستان رفته و به آبتنی می پردازند. محدوده ای در پشت سد وجود دارد که کم آب است ولی بقیه، عمیق و سنگلاخی است. به دلیل باز بودن یکی از دهانه های سد و عدم اطلاع این چهار شهروند از این مساله و عدم توجه به تابلوی هشدار دهنده شنا کردن ممنوع، متاسفانه یکی از این افراد به سمت دهانه رفته و به یکباره، در قسمت عمیق گرفتار می شود که با فریاد زدن، دوستش (مرحوم مهدی جهانتیغ) را به کمک می طلبد و او نیز برای کمک به سمت دوستش می آید. مرحوم جهانتیغ که 25 سال داشت پس از نجات دوستش، متأسفانه خود در منطقه عمیق گرفتار می شود و به جهت اینکه مخالف جریان آب شنا می کرده و نتوانسته بر نیروی آب غلبه کند غرق می شود.

وی اضافه کرد: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر پس از اطلاع از این قضیه بلافاصله به محل اعزام و دو تیم چهار نفره کار جستجو را آغاز کردند اما از آنجایی که آب، گل آلود و محیط سنگلاخی بود با تلاش های بسیار نتوانستند جنازه را بیابند.

رییس جمعیت هلال احمر زهک افزود: تلاش‌های فراوانی طی 48 ساعت از سوی جمعیت هلال احمر زابل، زهک و هیرمند صورت گرفت و در نهایت با بازکردن دهانه های سد، بالاخره پس از تقریباً سه روز پیکر آن مرحوم در فاصله هزار متری از محل حادثه توسط یکی از افراد محلی که در آن اطراف ماهیگیری می کرده، پیدا می شود.

دهمرده ضمن ابراز همدردی با خانواده متوفی به شهروندان توصیه کرد که به منظور حفظ جان خود و اطرافیان، به هیچ وجه در مکان ها، رودخانه ها، انهار و ... که از عمق آنها اطلاعی ندارند، اقدام به شنا کردن نکنند.

وی همچنین از غواصان و نیروهای شناگری که با وجود کمبود امکانات با جمعیت هلال احمر همکاری کردند قدردانی کرد و افزود: متأسفانه این دومین مورد غرق شدگی طی ماه اخیر در منطقه سیستان بوده که در این موارد تیم های غواص و نجاتگر ما واقعاً با تلاش های بی وقفه، بدون چشم داشت با جمعیت همکاری صادقانه ای داشته اند.

بهمن جهانتیغ، پسر عموی متوفی نیز در این باره گفت: صبح روز جمعه " مهدی جهانتیغ " به اتفاق برادر و دو نفر از دوستانش برای تفریح به کنار سد سیستان می روند که پس از وارد شدن در آب، یکی از دوستانش، به سمت یکی از دهانه های سد که باز بوده رفته و غافل از اینکه، این قسمت، دارای عمق زیاد می باشد، به یکباره گرفتار عمق زیاد آن می شود و درخواست کمک می کند. از آنجا که حس انسان دوستی و وظیفه شناسی حکم می کند که انسان به فریاد همنوع گرفتار و در معرض آسیب جدی برسد، مهدی جهانتیغ، نیز با تبعیت از حس انسان دوستی، به نجات دوستش رفت و پس از نجات جان دوستش، متأسفانه خودش در دام مرگ افتاده و غرق شد.

وی ادامه داد: تلاشهای ما برای پیدا کردن پسر عمویم همچنان ادامه داشت حتی حاضر شدیم با هزینه شخصی مان تعدادی غواص را از یکی از شهرستانهای شمالی کشور، برای جستجو و همکاری با تیمهای هلال احمر دعوت کنیم و برای اینکار مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کردیم.

وی اضافه کرد: صبح امروز یکشنبه، یکی از افراد بومی که در حال ماهیگیری بوده تقریباً هزار متر پایین تر از محل وقوع حادثه با جسم بی جان " مهدی " مواجه شده و موضوع را اطلاع می دهد.

جهانتیغ ضمن قدردانی از تمامی کسانی که از لحظه غرق شدن پسرعمویش تلاش های زیادی به منظور پیدا نمودن جنازه ی او کرده اند، گفت: فداکاری ها همیشه ماندگارند و نباید به سادگی فراموش شوند.

از این جوان 25 ساله، دو فرزند پسرکه یکی یک ساله ودیگری سه ساله است به یادگارمانده که در افکار کودکیشان، چشم به راه دیدار پدری فداکار هستند تا شاید روزی بیاید ....
 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------