افشای راز قتل بعد از ٧ ماه



راز قتل مرد افغان پس از هفت ماه با اعتراف عامل جنایت فاش شد. جسد مقتول پس از پنج روز جست‌و‌جو از داخل چاه ٢٠متری خارج شد.  چهاردهم آبان سال گذشته، فردی با مراجعه به کلانتری خانی‌آباد از گم‌شدن برادرش که کارگر ساختمانی بود، خبر داد.

 به  گزارش  شرق  ؛ مرد میان‌سال در شکایتش به مأموران پلیس گفت: تبعه افغانستان هستم و چند سالی است که به همراه برادر کوچکم، به نام نور محمد ٢٦ساله، برای کار به ایران آمده‌ایم. برادرم در یک ساختمان نیمه‌کاره در حوالی خانی‌آباد کار می‌کرد و از دو روز قبل مفقود شده است. با شکایت مرد میان‌سال و تشکیل پرونده فقدانی به دستور بازپرس شعبه چهارم ناحیه ٢٧ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه متوجه شدند نورمحمد آخرین‌بار در حوالی میدان بهشت در محله نازی‌آباد دیده شده بود و بعد از آن کسی از او اطلاعی ندارد.  کارآگاهان پلیس در ادامه تحقیقات را روی افراد مرتبط با پسر جوان متمرکز کردند و سرانجام مشخص شد خانواده نور‌محمد در افغانستان با خانواده‌ای دیگر اختلافات ملکی دارند.

 

همچنین پسر خانواده‌ای که مدعی زمین‌های افغانستان هستند در محدوده میدان بهشت در یک ساختمان نیمه‌کاره فعالیت می‌کند. با شناسایی هویت پسر ٢٨ساله به نام احمد، کارآگاهان در ساختمان نیمه‌کاره حاضر شدند اما مشخص شد او از آنجا متواری شده و به افغانستان فرار کرده است. درحالی‌که پرونده گم‌شدن پسر افغان همچنان باز بود، کارآگاهان متوجه شدند احمد بار دیگر به ایران بازگشته و این‌بار با هویت جعلی در شیراز مشغول کار شده است. سرانجام چهارم فروردین امسال کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با دریافت نیابت قضائی موفق شدند پسر افغانستانی را در شهرستان شیراز دستگیر و به تهران منتقل کنند. 

 

احمد در بازجویی‌های اولیه منکر اطلاعش از سرنوشت نورمحمد شد، اما سرانجام شنبه هفته گذشته پس از روبه‌روشدن با شواهد پلیسی، به قتل هم‌وطنش اعتراف کرد و گفت: از چند سال قبل در افغانستان با خانواده نورمحمد اختلافات ملکی داشتیم. روز حادثه او به ساختمان نیمه‌کاره‌ای که در آن مشغول کار بودم آمد و ما بر سر اختلافات قدیمی درگیر شدیم. من تسلطی روی رفتارم نداشتم و وقتی به خودم آمدم متوجه شدم او را خفه کرده‌ام.  قاتل افغانستانی ادامه داد: پس از قتل نورمحمد، جسدش را درون چاه ٢٠ متری ساختمان نیمه‌کاره انداختم و روی آن را با نخاله‌های ساختمانی پر کردم.

 

بعد از قتل نیز برای اینکه دستگیر نشوم به افغانستان رفتم و اوایل اسفند با هویت جعلی در شیراز مشغول به کار شدم اما در فروردین مأموران به سراغم آمدند و دستگیر شدم. با اظهارات قاتل ٢٨ساله افغانستانی، کارآگاهان برای پیداکردن جسد نورمحمد در ساختمان مورد نظر حاضر شدند و با کمک متهم سرانجام پس از پنج روز جست‌وجو بقایای جسد مقتول را از داخل چاه کشف کردند. سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی با اشاره به اینکه پرونده پس از مشخص‌شدن قتل فرد مفقودشده از شعبه چهارم بازپرسی به شعبه دوم بازپرسی ناحیه ٢٧ ارجاع شد، گفت: متهم این پرونده با دستور مقام قضائی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------