روش بی‌شرمانه پسر جوان برای اخاذی مدیر گروه



فردي شياد که با تهديد به انتشار تصاوير خصوصي يکي از کاربران شبکه هاي اجتماعي قصد اخاذي از وي را داشت توسط پليس فتا خراسان رضوي شناسايي و دستگير شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، رئيس پليس فتا استان خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: در پي شکايت خانمي جوان مبني بر اخاذي با تهديد به انتشار تصاوير خصوصي اش در شبکه هاي اجتماعي، تيمي از کارشناسان پليس فتا اين فرماندهي وارد عمل شدند.

سرهنگ "جواد جهانشيري" افزود: کارشناسان پليس فتا پس از بررسي دقيق اظهارات شاکي با يک سري تحقيقات فني در فضاي سايبر متهم را شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي دستگير کردند.

وي ادامه داد: متهم که مردي 22 ساله است در مواجهه با مستندات ديجيتالي کشف شده به جرم خود اعتراف و اظهار داشت توسط گوشي مادرم در گروهي با عنوان خريد خانگي عضويت داشت با ترفندي مبني بر ارسال شارژ رايگان مدير گروه را فريب داده و توانستم نسخه اي از شبكه اجتماعي وي را بر روي گوشي خود نصب و با برداشت اطلاعات و تصاوير خصوصي شاکي که در اين گروه عضو بوده با تهديد به انتشار تصاوير خصوصي از وي قصد اخاذي داشتم که شناسايي و دستگير شدم.

سرهنگ جهانشيري با اشاره به معرفي متهم به مقام قضايي به شهروندان توصيه کرد از نگهداري تصاوير شخصي و خانوادگي خود در گوشي هاي تلفن همراه و رايانه خودداري کرده و به هيچ عنوان گوشي خود را در اختيار ديگران قرار ندهند و همواره از کدهاي امنيتي براي جلوگيري از سرکشي افراد غيرمجاز در گوشي هاي خود استفاده کنيد.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------