قتل یک دانشجوی ایرانی در فیلیپین




اخبار حوادث - قتل یک دانشجوی ایرانی در فیلیپین

شبکه خبری تلویزیونی فیلیپین شب گذشته تصاویری از این صحنه و دستگیری قاتل پخش و اعلام کرد که بر روی بدن قاتل خون وجود دارد اما وی مدعی است مقتول با برق کشته شده است.

یک دانشجوی ایرانی در فیلیپین به دلیل اختلاف مالی با دوستش به قتل رسید.

دو دانشجوی ایرانی در فیلیپین بدنبال اختلاف مالی ناچیز با یکدیگر درگیر شدند که یکی از این دانشجویان به قتل رسید.

یک منبع مطلع روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دانشجوی مقتول علاوه بر تحصیل در رشته پرستاری یک رستوران را نیز در شمال فیلیپین اداره می کرده است. دانشجوی دیگر ایرانی در حالت غیرطبیعی برسر این اختلاف مالی دوستش را از پا در آورد.

پلیس فیلیپین پس از مطلع شدن از این قتل در محل حضور یافته و قاتل را دستگیر کرده است.

شبکه خبری تلویزیونی فیلیپین شب گذشته تصاویری از این صحنه و دستگیری قاتل پخش و اعلام کرد که بر روی بدن قاتل خون وجود دارد اما وی مدعی است مقتول با برق کشته شده است.

به گفته این شبکه فیلیپینی، قاتل اعلام کرده است برای دریافت حدود 130 دلار طلب خود به خانه مقتول مراجعه می کند که با واکنش میزبان مواجه شده و با یکدیگر درگیر می شوند.

شبکه خبری فیلیپین گفت که قاتل مدعی است قتل غیرعمد بوده و وی در دفاع از خود اقدام به این کار کرده اما آثار خون در خانه مقتول و بر روی بدن قاتل دیده شده است.

دانشجویان ایرانی پس از تشدید تحریم های ضدبشری بانکی علیه جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته با مشکلات متعددی برای دریافت ارز مواجه شدند.

جهان غرب که مدعی تحریم برای فشار بر دولت ایران بود، بدنبال تحریم های بانکی طی چند سال اخیر فشارهای مالی مضاعفی به دانشجویان ایرانی وارد کرد و آن ها را در مضیقه قرار داد که پیامدهای اجتماعی کنونی و اختلافات مالی کوچک دانشجویان ناشی از اینگونه رفتارها است.

برخی دانشجویان ایرانی با کاهش ارزش ریال در مقابل ارزی های رایج خارجی و با توجه به هزینه بالای زندگی و تحصیل در کشورهای خارجی به برنامه های ریاضتی برای زندگی در کنار مشکلات عاطفی که با آن دست و پنجه نرم می کنند، روی آورده اند.

غرب پس از توافق وزیران امور خارجه ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک در آذر ماه موافقت کرد دانشجویان ایرانی بورسیه در دانشگاه های خارجی مقرری و شهریه خود را به صورت مستقیم از بانک های خارج از کشور دریافت کنند.

برخی آمارها گویای آن است که بین 600 تا 700 دانشجوی ایرانی در فیلیپین بدنبال فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های بانکی ایران و کاهش ارزش ریال در مقابل ارزهای دیگر طی سال های گذشته، از ادامه تحصیل انصراف داده اند.

هم اکنون حدود سه هزار ایرانی در رشته های دندانپزشکی و رشته های مرتبط با پزشکی در دانشگاه های فیلیپین تحصیل می کنند.

براساس آمارهای اعلام شده 120 هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف علمی در خارج از کشور تحصیل می کنند که از میان آنان تعداد اندکی بورسیه هستند و حین تحصیل کمک هزینه دریافت می کنند.

برخی آمارها گویای آن است که حدود 420 دانشجوی ایرانی به صورت بورسیه در دانشگاه های خارج کشور مشغول به تحصیل هستند.
اخبار حوادث - ایرنا
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------