دزد قاتل، پای چوبه دار



دزد خودروی پلیس که در زندان آدم‌کشی کرده بود، با تائید حکم قصاصش در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش جام‌جم ، رسیدگی به این پرونده از شامگاه دوم آذر 92 به دنبال درگیری خونین در اتاق شماره 16 یکی از بندهای زندان مرکزی تهران در دستور کار افسران کلانتری 175 کهریزک قرار گرفت. ماموران پلیس وقتی به زندان رفتند، با جنازه مهدی 28 ساله روبه‌رو شدند.

در بررسی اولیه مشخص شد صحنه قتل توسط دوربین مداربسته‌ای ضبط شده است. فیلم دوربین مداربسته نشان می‌داد متهم 48 ساله‌ای به نام ستار در حال صحبت با تلفن بود که یکباره با مهدی درگیر شده و او را با شیء تیزی کشته است.

به این ترتیب ستار 48 ساله که به جرم دزدیدن خودروی پلیس در زندان بود، در بازجویی گفت: در حال صحبت کردن با تلفن بودم که مهدی به من اعتراض کرد. او می‌گفت، باید زودتر تلفن را قطع کنم. او به سمتم حمله کرد و با قیچی که در دست داشت به سرم زد. من هم با درفش دست‌سازی که داشتم ضربه‌ای به سینه‌اش زدم. دی ماه سال گذشته ستار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران درحالی پای میز محاکمه ایستاد که پدر قربانی برای او درخواست حکم قصاص کرد، اما مادر مقتول گفت که با دریافت دیه حاضر به گذشت است.

پدر مقتول در جلسه دادگاه گفت: من به هیچ قیمتی از خون پسرم نمی‌گذرم و حاضرم سهم همسرم را بپردازم تا قاتل پسرم اعدام شود.

متهم به قتل هم در دفاع از خود گفت: راننده کامیون بودم و زندگی بدی نداشتم تا این‌که به دام اعتیاد افتادم. من برای تامین پول مواد، ماشین می‌دزدیدم و به همین دلیل چهار بار به زندان افتادم. آخرین بار به جرم دزدیدن خودروی پلیس به چهار سال زندان محکوم شدم. مدتی بود که با مهدی در یک اتاق بودیم. او دوست صمیمی‌ام بود و با هم هیچ خصومتی نداشتیم. زنم درخواست طلاق داده بود و این خبر را پسرم تلفنی به من اطلاع داد. از شنیدن این خبر خیلی عصبانی شدم. در آن حالت مهدی سراغم آمد و خواست تلفن را قطع کنم. خیلی عصبی بود و با یک قیچی به سرم زد. همان موقع کنترلم را از دست دادم و با درفشی که در زندان ساخته بودم، ضربه‌ای به سینه‌اش زدم، اما باور کنید من قصد کشتن مهدی را نداشتم و حالا خیلی پشیمانم. من شرمنده پدر و مادر مهدی هستم و عاجزانه از آنها می‌خواهم مرا ببخشند.

پس از دفاعیات متهم، قضات، ستار را به قصاص محکوم کردند که حکم دادگاه در شعبه 14 دیوان عالی کشور تائید شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------