آخرین اخبار حوادث

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آخرین وضعیت سیل در استان‌های کشور

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با توجه به بارش‌های رگباری و بروز سیلاب و روان آب در بسیاری از مناطق استان از هرگونه…

کلاهبرداری ۱۱۵میلیاردی از اهالی سیستان و بلوچستان/ متهم فراری، پژو ۴۰۵ را ۵.۵ میلیون زیرقیمت می‌فروخت



«فروش پژو ۴۰۵ با ۵.۵ میلیون تومان تخفیف» ترفند فردی است که از مدتی قبل در سیستان و بلوچستان به بیش از دو هزارنفر وعده تحویل خودرو داده و قرار بود ۴۵ روزه خودروها را تحویل دهد اما از ۱۶ خرداد تا کنون ناپدید شده است.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی های اولیه نشان می دهد دستکم در شهر سرباز 114میلیارد و 975 میلیون تومان برای خرید خودرو پژو با قیمت 23 میلیون و 500هزارتومان پرداخت شده است به گونه ای که تنها یکی از مالباختگان اهل سرباز که خود می گوید نماینده تعداد زیادی از ثبت نام کنندگان بوده برای خرید 76 دستگاه پژو مبلغی حدود یک میلیاردو 500 میلیون تومان پرداخت کرده است.


این در حالی است که قرار بوده 16 خردادامسال خودروها را تحویل بگیرد ولی از ناپدید شدن فردی که پول به حساب او واریز شده خبردار شده است.

بیش از 200 شاکی
از 16خرداد تاکنون دستکم 200 نفر از کسانی که به طور مستقیم از فردی به نام «احمد» خودروی پژو 405 می خریدند در تهران حاضر شدند و شکایت هایی را علیه این فرد تنظیم و مطرح کردند.

باسط، یکی از مالباختگان به خبرآنلاین گفت: ما ابتدا در محل کار این فرد واقع در خیابان سعدی حاضر شدیم. آنجا به ما گفتند که «احمد» اعلام ورشکستگی کرده است. با این ما در دادگستری همان محل شکایت کردیم. هم به صورت تک به تک شکایت کرده ایم و هم وکالت داده ایم تا به صورت جمعی نیز علیه این فرد شکایت شود.

عبدالقادر یکی دیگر از مالباختگان نیز به خبرآنلاین گفت: ما از یک بنگاه فروش خودرو در چابهار خرید می کردیم و «احمد» را نمی شناختیم. به واسطه اعتماد به صاحب بنگاه در چابهار به این فرد پول می پرداختیم. اما به ناگاه با خبر شده ایم که شخصی که در تهران قرار بوده خودروها را تحویل دهد در سررسید معین شده ناپدید شده است.

عبدالقادر همچنین گفت: ما براساس اعتماد و شناختی که به صاحب بنگاه خودرو در چابهار داشتیم بدون عقد قرارداد به حساب او پول واریز کرده ایم و اینک او نیز می گوید دستش به هیچ جایی بند نیست.

وقتی تحریم ها تولید را به حداقل رساند
ماجرای تحویل خودرو زیر قیمت فروش در نمایندگی به روزهایی بازمی گردد که تولید کارخانه ایران خودرو به حداقل رسیده بود و تحویل خودرو به سبب تحریم ها با مشکل مواجه بود.

عبدالقادر یکی از مالباختگان اهل سراوان دراین باره به خبرآنلاین توضیح داد: در آن زمان خودرو صفر به راحتی تحویل مشتری نمی شد و فردی که اینک متواری شده است با معرفی خود به عنوان فردی که در ایران خودرو نفوذ دارد وعده فروش و تحویل خودرو پژو 405 با قیمتی حدود 1میلیون 500هزارتومان زیر قیمتی که نمایندگی خودرو را به مشتری می فرشد به ما داد. من همان زمان 3 دستگاه پژو 405 خریدم.

این مالباخته همچنین افزود: فردی که در تهران این وعده را به اهالی سیستان و بلوچستان داده بود در سال های 92 تا 94 نیز فعالیت می کرد. اما در سال 94 وعده فروش پژو 405 به قیمت 23 میلیون 500 هزارتومان را به مردم داده بود. بسیاری از مردم از بهمن و اسفندماه سال گذشته شروع به تبدیل سرمایه خود به پول نقد و واریز به حساب این فرد کردند تا امسال خودرو را تحویل بگیرند اما به ناگاه «احمد» ناپدید شده است.

به گفته مالباختگان پدر «احمد» در بازار لوازم یدکی تهران در خیابان سعدی لوازم تراکتور می فروخته و سالها مشتریان اهل سیستان و بلوچستان داشته است اما «احمد» گویا بازنشسته یکی از ارگان های نظامی بوده است.

ماجرای سیدها در اهواز در ذهن ها تداعی شد
در سال 1384 نیز در ماجرایی مشابه، عده ای که به آنها «سید» می گفتند با دادن وعده فروش پراید به قیمت یک سوم بازار در موعد 45 روزه اقدام به دریافت وجه از مردم کردند. ابتدا صرفا فروش وسایل خانگی و خودرو و اقلامی نظیر کولرگازی که به شدت مورد نیاز مردم خوزستان بود مطرح بود. این وضع تا به آنجا رسید که مردم سپرده های خود را از بانک ها خارج کردند تا بتوانند اقلام مورد نیاز خود را ظرف 45 روز با قیمت یک سوم خریداری کنند.


در آن زمان استدلال می کردند که فروشنده با این پول کار می کند و چون از لحاظ شرعی پرداخت سود نقدی جایز نیست سود پول را در قالب کالا به مردم تحویل می دهد. در مورد فروش خودروی پراید هم استدلال می کردند که خودروساز این خودرو را به کشور سوریه و عراق به یک سوم قیمت ایران می فروشد و این خودرو تا از عراق وارد ایران شود 45 روز طول می کشد. با این حال هیچ گاه رقم کلاهبرداری پرونده «سیدها» به طور مشخص معلوم نشد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------