انتشار تصویر اخاذ اینترنتی توسط پلیس



 پلیس ساوجبلاغ با انتشار تصویر اخاذ اینترنتی از شهروندان خواست چنانچه به صورت اینترنتی و یا از سوی این فرد اخاذی شده اند جهت شناسایی متهم و طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه کنند.

 اخبارحوادث,خبرهای حوادث,حوادث روز

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد جبارپورگفت: موضوع یاد شده طی دریافت یک فقره شکایت با موضوع اخاذی و مزاحمت در شبکه های اجتماعی دستور کار پلیس فتای ساوجبلاغ قرار گرفت.


وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که شخص ناشناسی با ایجاد صفحات متعدد مبنی بر آشنایی و ایجاد روابط دوستانه و کاری با طعمه های خود پس از گذشت مدت زمانی از آشنایی آنها و جلب اعتماد طرف مقابل، پیشنهاد درخواست های غیر معقول همچون دریافت مبالغی وجه نقد و در صورت رد درخواست از سوی شکات اقدام به انتشار تصاویر شخصی آنها در فضای مجازی می کرد.


جبارپور ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با توجه به حساسیت موضوع به سرعت وارد عمل شدند و با رصد شبکه های اجتماعی، هویت متهم را شناسایی کردند و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که نامبرده ساکن شهر تهران است.


وی اضافه کرد:بلافاصله تیم ویژه ای از ماموران پلیس فتا با هماهنگی مقام قضائی جهت دستگیری متهم به محل زندگی او اعزام شدند اما پس از حضور ماموران در آنجا مشخص شد که متهم به یکی از استان های مرکزی کشور متواری شده است.


وی افزود: محل اختفاء متهم در شهر اصفهان با ادامه اقدامات پلیس، ردیابی شد و ماموران با دریافت نیابت قضائی به استان اصفهان اعزام شدند و با همکاری ماموران کلانتری 11 شهرستان مبارکه، او را در حالی که در منزل یکی از آشنایانش مخفی شده بود طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند؛ ضمن اینکه از محل اختفاء متهم، پنج دستگاه گوشی تلفن همراه و 10 عدد سیم کارت کشف و توقیف شد.


این مقام انتظامی گفت: متهم به دادسرای شهرستان مبارکه اصفهان ارجاع و با قرار وثیقه 600 میلیون ریالی به شهرستان ساوجبلاغ انتقال داده شد.


سرهنگ جبارپور یاد آورشد: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که او دارای 9 فقره سابقه کیفری از جمله سرقت، مزاحمت و اخاذی است که تا کنون با این شیوه از 18 شهروند اخاذی کرده است.


فرمانده انتظامی شهرستان نظرآباد با توجه به احتمال اخاذی های متعدد از سوی این فرد گفت: دادیار شعبه چهارم دادسرای نظرآباد، دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را در رسانه های جمعی صادر کرده است، بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد اخاذی یا مزاحمت قرار گرفته اند، درخواست می شود تا جهت پیگیری شکایت خود به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ واقع در هشتگرد –خیابان مصلی –ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------