قتل با چکش به خاطر یک چک



پرونده مردی که به‌خاطر گم شدن چک با چکش مرتکب قتل شده بود، برای رسیدگی روی میز قضات جنایی قرار گرفت.

به گزارش جام‌جم، 17 آبان سال 88 مأموران کلانتری 15 ملارد، جسد مردی ناشناس را در سه‌راهی ملارد کشف و پلیس آگاهی، ماموران تشخیص هویت و بررسی صحنه جرم را باخبر کردند.

آنان با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، مقتول بر اثر اصابت جسم سخت به ناحیه سر دچار خونریزی شدید شده و به قتل رسیده است.

کارآگاهان در بررسی محل حادثه هیچ ردی از عامل جنایت به‌دست نیاورده و با توجه به آثار جنایت روی جسد و نبود هرگونه مدارک شناسایی، پرونده به عنوان قتل عمد و کشف جسد مجهول‌الهویه به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

در ادامه، مأموران پلیس با تحقیقات گسترده دریافتند جسد متعلق به مردی به نام علی 55 ساله است که خانواده او،جسد را شناسایی کردند.

با تحقیقات وسیع اطلاعاتی ماموران پلیس دریافتند مقتول آخرین بار همراه یکی از دوستانش به نام رضا دیده شده است که وی برای بازجویی به پلیس آگاهی احضار اما منکر جنایت شد.

با تحقیقات گسترده کارآگاهان دریافتند تلفن همراه مقتول نیز به سرقت رفته است.

بنابراین با بهره‌برداری اطلاعاتی و ردیابی موضوع، مشخص شد تلفن همراه موردنظر در اختیار یک تبعه افغان قرار دارد. بلافاصله محل سکونت وی شناسایی و در اقدامی ضربتی دستگیر شد. او ادعا کرد تلفن همراه را از رضا خریده است. در ادامه با مواجهه حضوری تبعه افغان و متهم، سرانجام با وجود دلایل و مستندات موجود، رضا 35 ساله به قتل علی اعتراف کرد.

قاتل 35 ساله در اظهاراتش گفت: مقتول صاحبخانه برادرم بود. چندی قبل چک او گم شد و او مدعی بود من چک را برداشته‌ام. حتی از من شکایت کرده بود. روز حادثه او به منزل ما آمد و با هم به بیرون رفتیم، در مسیر، علی مسائلی را در رابطه با خانواده‌ام مطرح کرد. حرف‌هایش، خشم مرا برانگیخت و به فکر انتقام‌گیری افتادم و در همان لحظه تصمیم به قتل او گرفتم.

البته با توجه به این‌که او قدرت بدنی بالایی داشت و من به تنهایی توان درگیری با او را نداشتم، منتظر فرصت مناسب بودم.

متهم ادامه داد: در مسیر برگشت به خانه در محلی خلوت خودرو را متوقف و به بهانه‌ای علی (مقتول) را از خودرو پیاده کردم. در یک لحظه از غفلت او استفاده کرده و از پشت، با چکش چهار ضربه به سرش زدم و متواری شدم.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قرار بود دیروز متهم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود، اما به‌دلیل حاضر نشدن اولیای دم، جلسه محاکمه تجدید شد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------