از سوراخ کردن دیوار زندان تا فرار هنگام مرخصی/ تبهکار سیاهپوش بازهم شکار شد



 اخبارحوادث ,خبرهای حوادث,حوادث روز

این شرور یک بار با سوراخ کردن دیوار زندان فرار کرد و بار دوم به بهانه مرخصی از زندان گریخت و پس از ربودن همسر سابقش شرارت هایش را از سر گرفت

به گزارش ایران؛ نقابدار سیاهپوشی که تبهکار فراری از زندان بود شبانه وارد خانه‌های زنان و مردان پیر و تنها می‌شد و پس از آزار و شکنجه آنان پول‌ها و طلاهای‌شان را می‌دزدید. هیولای شب پیش از دزدی‌های سریالی به جرم آدم‌ربایی و سرقت از پیرمردی به 18 سال زندان محکوم شده بود. وی پس از تحمل چند سال حبس توانست با سوراخ کردن دیوار زندان سبزوار فرار کند اما پس از مدتی مأموران پلیس با تعقیب‌های شبانه‌روزی او را به دام انداختند و به زندان تربت حیدریه منتقلش کردند. این تبهکار که علیرضا نام دارد روزهای به ظاهر آرامی را در سلولش می‌گذراند در حالی که نقشه فراری دیگری را طراحی می‌کرد. علیرضا به فکر همسر سابقش بود تا او را برای انجام سرقت‌هایی که در نظر داشت همراه خود کند، این در حالی بود که همسر سابقش با مرد دیگری ازدواج کرده بود.


علیرضا روز هفتم مهر سال گذشته به بهانه چند روز مرخصی از زندان بیرون آمد و به این ترتیب فرار دومش را آغاز کرد. در نخستین اقدام پس از پرس و جویی چند روزه، محل زندگی زن سابقش را پیدا کرد و شبانه با پریدن از روی دیوار وارد خانه‌اش شد و او را غافلگیر کرد. پس از آنکه با ضربه‌ شمشیر زخمی‌اش کرد، او را به زور ربود و با خود برد. مدتی زن جوان را در خانه‌‌ای زندانی کرد تا اینکه او را برای اجرای نقشه سرقت‌های سریالی‌اش با خود همراه کرد.
او برای اجرای نقشه نخستین سرقت‌اش نیمه شب دهم بهمن سال 94 با پوشیدن لباس سیاه و نقابی بر چهره در روستای «استیر» در خانه پیرزنی آشنا به نام فرشته را زد و پس از آنکه به نام مأمور وارد خانه شد با تهدید به قتل، طلاها و گوشی تلفن همراه زن بیچاره را ربود و بی‌آنکه شناخته شود پا به فرار گذاشت.


گزارش پلیس نشان می‌دهد علیرضا در یکی از سرقت‌هایش که اردیبهشت امسال انجام داد فرد دیگری را همراه داشت. این دو نیمه شب از بالای دیوار وارد خانه پیرزنی در روستای استیر شدند و پس از قطع سیم تلفن، به سراغ صاحبخانه رفتند. آنها با ماده بیهوشی و پاشیدن اسپری فلفل به صورت پیرزن، او را بیهوش کردند و پس از بستن دست و پایش طلاها و گوشی تلفنش را به سرقت بردند.


ادامه دزدی‌های شبانه
9 روز بعد حدود ساعت 2 بامداد، علیرضا و همدستش به خانه پیرزنی به نام صدیقه در همان روستا رفتند. آنها به زور وارد خانه شدند، دست و پای صاحبخانه را بسته و پس از ضرب و شتم زن تنها طلاهایش را به سرقت بردند.هنوز 10 روز از این حادثه نگذشته بود که همزمان با غروب آفتاب 22 خرداد امسال، علیرضا و همسر سابقش فاطمه به خانه مرد 91 ساله‌ای در خیابان هویزه سبزوار رفته و به عنوان مستأجر برای دیدن خانه وارد شدند. آنها پس از ورود با اطمینان از تنها بودن پیرمرد به طرفش حمله‌ور شدند و با بستن دست و پا و دهانش دو میلیون تومان پول نقد موجود در خانه را برداشته و سپس پا به فرار گذاشتند. روز بعد و در ادامه سرقت‌ها علیرضا و همدستش ساعت 4 بامداد وارد خانه زن 75 ساله‌ای به نام صدیقه شدند، آنها با ترفند همیشگی دست و پای زن تنها را بستند و طلاهایش را دزدیدند.


شناسایی و دستگیری دزد سیاهپوش
رئیس پلیس شهرستان سبزوار در این باره به خبرنگار گروه حوادث «ایران» گفت: در پی گزارش سرقت‌های زنجیره‌ای از زنان و مردان سالخورده تحقیقات پلیسی در این باره آغاز شد و جست و جوها برای شناسایی و دستگیری دزدان ادامه یافت. اما آنچه روند پیگیری را کند می‌کرد ناتوانی زنان و مردان سالخورده در یادآوری مشخصات دزدان بود.


سرهنگ هاشمی گفت: اما پس از بررسی‌های اطلاعاتی، پلیس به سرنخ‌هایی دست یافت که منجر به شناسایی متهم اصلی و همسر سابقش شد.مأموران انتظامی سپس در اقدامی غافلگیرانه علیرضا را دستگیر کردند و جست‌وجوهای پلیسی برای شناسایی همدست این تبهکار خشن و بی‌رحم و دستگیری همسر سابقش نیز ادامه دارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------