سکوت 7 ساله قاتل رانندگان مسافربر شکست



دزد سابقه‌دار پس از هفت سال سکوت خود را شکست و راز قتل دو راننده را در گلستان تشریح کرد. با اعترافات دزد حرفه‌ای، هویت قربانیان او مشخص شد و ماموران در جست‌وجوی جسد یکی از مقتولان هستند.   

به گزارش جام‌جم ، اوایل هفته گذشته مردی جوان به نام «حسن» توسط پلیس تهران به اتهام شرکت در سرقت خودرو دستگیر و مدعی شد دو راننده را در استان گلستان کشته است. پس از اعترافات متهم، او برای صحت ادعاهایش به پلیس آگاهی استان گلستان منتقل شد .

در این مرحله ماموران برای مشخص شدن صحت گفته‌های او به بررسی پرونده رانندگان ناپدید شده پرداختند تا این که در ادامه تحقیقات متوجه شدند مرد بازنشسته‌ای که با خودروی پرایدش مسافر جابه‌جا می‌کرده آذر سال 1388 مسافرانی را به صورت دربستی از گرگان به یکی از شهرهای استان گلستان منتقل کرده و دیگر بازنگشته است. همزمان با ناپدید شدن وی، خانواده‌اش با حضور در پلیس آگاهی ماجرا را اطلاع داده و خواستار تحقیق درباره سرنوشت او شده بودند. یک روز بعد از این شکایت جسد مرد راننده که با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده بود در شهرستان بندرگز پیدا شد اما اثری از خودرویش نبود. پنج روز بعد هم ماموران خودروی او را رها شده در اطراف شهر یافتند.

این در حالی بود که ماموران در بررسی پرونده راننده دیگری که اوایل سال 90 ناپدید شده بود نیز متوجه شدند این راننده نیز هنگام مسافرکشی ناپدید شده بود.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران تصویر راننده کشته شده و دیگر راننده ناپدید شده را به حسن که دزدی سابقه‌دار است، نشان دادند که او پس از دیدن این دو تصویر آنها را شناخت و گفت که این دو نفر را کشته است.

متهم به قتل در تشریح این دو جنایت به افسر تحقیق گفت: آذر سال 88 من و دوستم که خودرو سرقت می‌کردیم، از راننده بازنشسته‌ای خواستیم دربستی ما را به شهر مجاور منتقل کند، در میانه راه او را کتک زدیم و با زدن ضربه‌های چاقو او را کشتیم. جسدش را رها کرده و با سرقت خودروی پرایدش فرار کردیم. قصد داشتیم خودرو را اوراق کرده و بفروشیم که موفق نشدیم.

وی اضافه کرد: خودرو را اطراف شهر رها کردیم. بعد از این جنایت همچنان سرقت می‌کردیم تا این که ، دو سال بعد به شیوه‌ای مشابه اما این بار با دوست دیگرم راننده‌ای را با ضربه‌های چاقو کشتم. خودرویش را دزدیده و پس از اوراق کردن، آن را فروختیم. جسد این راننده را در اطراف شهر دفن کردم. برای این که ماجرا لو نرود من به تهران آمدم و زندگی پنهانی‌ام را آغاز کردم اما با گذشت هفت سال از این جنایت‌ها سرانجام دستگیر شدم.

با اعتراف این متهم به قتل، دو همدستش تحت تعقیب قرار گرفتند و در استان گلستان دستگیر شدند و به همدستی با وی در سرقت و مشارکت در قتل دو راننده اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در این باره به جام‌جم گفت: عامل جنایت و دو همدستش صحنه نخستین قتل را بازسازی کرده‌اند. پلیس در تلاش برای یافتن جسد راننده دوم است که پس از پیدا شدن جسد ، متهمان صحنه این جنایت را هم بازسازی خواهندکرد.

وی افزود: کارآگاهان جنایی تحقیقات درخصوص پرونده‌های سرقت خودرو و نیز پرونده‌های مربوط به رانندگان ناپدید شده را آغاز کرده‌اند تا مشخص شود متهمان در جرایم دیگری نقش داشته‌اند یا نه؟

مروتی با هشدار به رانندگان مسافربر، از آنها خواست از جابه‌جایی مسافران در مناطق خارج از شهر و مناطق دورافتاده بویژه در شب خودداری کنند و فریب کرایه‌های وسوسه‌کننده از سوی برخی مسافران را نخورند و براحتی به آنها اعتماد نکنند که سرنوشت تلخی برایشان رقم بخورد. این زنگ خطری است که باید رانندگان مسافربر آن را جدی بگیرند. همچنین به محض مشاهده مسافران مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهد. به افراد بزهکار نیز هشدار می‌دهیم که پلیس قاطعانه با هر قانون شکنی برخورد می‌کند و اجازه هنجارشکنی به آنها را در جامعه نمی‌دهد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------