جزئیات کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی



تحقیقات پلیس برای دستگیری عضو اصلی باند کلاهبرداری ۳۰۰ میلیارد تومانی در استان گلستان در حالی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند از چند سال قبل فعالیت‌شان را شروع کرده بودند.

به گزارش همشهری، اواخر هفته گذشته مأموران پليس استان گلستان موفق به دستگيري 2نفر از اعضاي باند كلاهبرداري شدند كه توانسته بودند سر صدها نفر در شهرستان آزادشهر و شهرهاي اطراف كلاه بگذارند. اعضاي اين باند به بهانه خريد و فروش خودرو و با تبليغات گسترده در سطح شهر، طعمه‌هايشان را شناسايي و آنها را قرباني نقشه خود مي‌كردند.

 «علي-غ، يكي از كساني كه در دام اين باند افتاده به همشهري مي‌گويد: آنها مي‌گفتند كه در كار خريد و فروش ماشين هستند و در ازاي 17‌ميليون و 500هزار تومان، دوماهه خودروي پرايد تحويل مي‌دهند.

خيلي‌ها ثبت‌نام كردند و وقتي موقع تحويل ماشين مي‌رسيد، مسئولان شركت مي‌گفتند كه ماشين مي‌خواهي يا سودش را؟ هركس ماشين مي‌‌خواست به او ماشين مي‌دادند و هركس سودش را مي‌خواست، 2ميليون تومان سود پرداخت مي‌كردند.»

با اين ترفند بود كه خيلي‌‌ها سرمايه‌شان را در اختيار اين شركت قرار دادند تا بتوانند به‌راحتي به سود ميليوني دست پيدا كنند. علي ادامه مي‌دهد: «بعضي‌ها براي دريافت سودبيشتر، چندين ماشين ثبت‌نام كردند.

حتي عده‌اي پول افراد ديگر را مي‌گرفتند و در اين شركت سرمايه‌گذاري مي‌كردند و در عوض سود كمتري به آنها مي‌دادند تا بقيه سود را براي خودشان بردارند. اين شركت به آنهايي كه ماشين ثبت‌نام مي‌كردند، فقط يك رسيد مي‌داد كه پايين آن نوشته بود هيچ ارزش قانوني ندارد.»

وعده‌هاي مسئولان شركت آنقدر وسوسه‌كننده بود كه بعضي‌ها براي سرمايه‌گذاري حتي اقدام به فروش طلا و زمين كرده بودند تا بتوانند به سود ميليوني برسند. حالا دادستان عمومي و انقلاب شهرستان آزادشهر از دستگيري 2نفر از اعضاي اين باند خبر داده واز شاكيان خواسته با مراجعه به دادگستري شكايت كنند.

بررسي‌هاي پليس نشان مي‌‌دهد كه اعضاي اين باند از دست‌كم از1500نفر كلاهبرداري كرده و بيش از 300ميليارد تومان به جيب زده‌اند كه تحقيقات در اين پرونده ادامه دارد.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------