دختر2 ساله قربانی گروگانگیری پدر شیشه‌ای



 دختر 2 ساله ای که به همراه مادر باردارش توسط پدر شیشه ای در حادثه گروگانگیری خانوادگی با ضربه چاقو مجروح شده بود، پس از یک هفته جدال با مرگ در مرکز درمانی جان سپرد و بدین ترتیب ماجرای 3 ساعت وحشت در پرونده گروگانگیری ابعاد جدیدی یافت.

به گزارش خراسان، ساعت 20 شب بیست و چهارم خرداد، صدای لرزان و دلهره آمیز مردی که با پلیس 110 تماس گرفته بود، نیروهای گشت کلانتری خواجه ربیع مشهد را به خیابان ایثارگران کشاند. این مرد که اضطراب و وحشت سراسر وجودش را فراگرفته بود عنوان کرد: دامادم پس از مصرف شیشه دختر باردار و نوه خردسالم را به گروگان گرفته است و قصد دارد آن ها را با چاقو به قتل برساند. وقتی نیروهای پلیس به منزل ویلایی محل حادثه رسیدند مشاهده کردند که در منزل با قفل کتابی از داخل اتاق قفل شده است پنجره کوچک داخل حیاط تنها روزنه ای بود که مأموران می توانستند از طریق آن حرکات و رفتار گروگانگیر خشن را زیر نظر بگیرند.

لحظات به کندی سپری می شد که سرهنگ عبداللهی (رئیس کلانتری خواجه ربیع) مراتب را به قاضی موحدی راد (معاون دادستان مشهد) اطلاع داد. با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، مقام قضایی ضمن صدور دستورات ویژه ای برای شلیک در موارد خاص، از نیروهای انتظامی خواست موضوع را با تدابیر خاصی مدیریت کنند که این حادثه حداقل خسارت جانی را در پی داشته باشد. به دنبال دستور قضایی، نیروهای انتظامی در مکان های مختلف مستقر شدند و تک تیراندازها نیز از پنجره رو به حیاط، اقدامات جنون آمیز پدر شیشه ای را تحت نظر گرفتند.

با راهنمایی های قاضی موحدی راد ابتدا کارشناسان اجتماعی و روانشناسان وارد محل گروگانگیری شدند، اما گفت و گوهای آنان با مرد خشنی که دقایقی قبل تیغه چاقو را بر پیکر نحیف دختر و همسر باردارش فرو برده بود، نتیجه ای در برنداشت.تک تیراندازها، گروگانگیر را هدف گرفته بودند که آخرین تلاش ها برای نجات جان گروگانگیران انجام شد. خانواده «مرد شیشه ای» هم به دستور مقام قضایی وارد ماجرا شدند تا شاید صحبت های آنان، مانع از اقدام جنون آمیز مرد 35 ساله شود ولی باز هم او به تیغه خون آلود چاقویش می نگریست و تنها به خاطر اختلافات خانوادگی قصد داشت همسر و فرزندانش را به قتل برساند در این هنگام بود که پدر شیشه ای چاقو را بالا برد تا ضربه هولناکی را بر بدن همسر باردارش فرود آورد اما صدای شلیک گلوله از سلاح تک تیرانداز او را در جای خود میخکوب کرد.

گلوله بر دیوار اتاق نشست و در حالی که مرد گروگانگیر مات و مبهوت مانده بود، مأموران نیروهای انتظامی با شکستن در، وارد اتاق شدند و حلقه های آهنین قانون را بر دستان وی گره زدند. زن باردار 30 ساله و دختر مجروحش بلافاصله به مرکز درمانی منتقل شدند و تحت مداوا قرار گرفتند. این در حالی بود که تیغه چاقو به انگشت جنین زن جوان آسیب رساند و دختر 2 ساله نیز بیهوش شده بود.گزارش خراسان حاکی است: پس از گذشت یک هفته از این ماجرا، تلاش پزشکان برای نجات جان دختر خردسال به نتیجه نرسید و مرگ در جدال با این دختر بی گناه پیروز شد.

 این گونه بود که حادثه گروگانگیری مرد شیشه ای رنگ جنایی به خود گرفت و رسیدگی به این پرونده در حالی در شعبه 409 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه یافت که قاضی «میرزایی» مرد 35 ساله را با صدور دستور بازداشت موقت روانه زندان کرده بود. بنا بر این گزارش، همچنین روز گذشته جسد این دختر بی گناه به پزشکی قانونی منتقل شد تا با تعیین علت دقیق مرگ دختر 2 ساله، پرونده «3 ساعت وحشت در ماجرای گروگانگیری مرد شیشه ای» روال قانونی خود را طی کند.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------