کلاهبرداری با عکس های خصوصی دختر جوان



مردی جوان که با انتشار تصاویر خصوصی دختری جوان در شبکه اجتماعی بی تاک از کاربران فضای سایبر کلاهبرداری می کردتوسط پلیس فتا خراسان رضوی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: خانمی دانشجو با در دست داشتن مرجوعه قضایی شکایتی را مبنی انتشار تصاویر خصوصی اش در شبکه اجتماعی بی تاک ارائه کرد.

سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات دختر جوان مشخص شد فردی ناشناس عکس های خصوصی اش را در شبکه اجتماعی بی تاک صفحه ای باز کرده و از طریق آن با وعده دادن به دیگران از آنها کلاهبرداری می کند.

وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را که مردی جوان است را در یکی از مناطق شهر مشهد شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: متهم که دانشجوی مهندسی عمران می باشد مدتی قبل عکس ها را از طریق یکی از دوستانش به دست آورده و به فرض اینکه این فرد دسترسی به شبکه اجتماعی ندارد برای کلاهبرداری از کاربران شبکه های اجتماعی به وعده روابط غیرمشروع کلاهبرداری کرده است.

وی با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطر نشان کرد: هرچند كاربران در فضای سایبر به گمان كتمان هویت و پنهان ماندن آن احساس می كنند اعمال آنها ناشناخته خواهد ماند اقدام به چنین جرائمی می نمایند در حالی كه بین فضای سایبر و فضای فیزیك تفاوتی در واقعی بودن آن نیست و همانگونه كه در فضای طبیعی اشرافیت بر اعمال مجرمین وجود دارد در فضای سایبر نیز این اشرافیت وجود دارد وشناسایی و تحویل مجرمان به مراجع قضایی با همان سرعت ارتكاب جرم در حال پیگیری و اقدام خواهد بود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------