باند بزرگ سرقت لوازم داخل خودروی پایتخت متلاشی شد+تصاویر



پلیس آگاهی تهران توانست با گشت‌های هدفمند باند حرفه‌ای سرقت اوازم داخل خودرو پایتخت را شناسایی و منهدم کند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، 28 اردبیشهت ماه امسال  عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی ( ع) به یک دستگاه خودرو مزدا 3 با سه نفر سرنشین مظنون شدند که در استعلام پلاکِ خودرو مشخص شد که خودرو مزدا 3 دارای سابقه سرقت است .

مأمورین گشت پلیس آگاهی به راننده مزدا 3 دستور توقف داده اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو و ایجاد حرکات نمایشی اقدام به فرار می کند که مأمورین پس از یک تعقیب و گریز طولانی و عدم توجه راننده به شلیک چندین تیر هوایی ، نهایتا در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو مزدا 3 را مورد هدف قرار می دهند که خودرو به گاردریل برخورد نموده و متوقف می شود .

با متوقف شدن خودرو مزدا 3 ، هر سه سرنشین خودرو به صورت پیاده اقدام به فرار می کنند که مأمورین یک نفر از آنها بنام "رضا . ح" را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی "فرزین . د" و "محمدرضا . س" نیز در حین فرار دستگیر می شوند .

 اخبارحوادث,خبرهای   حوادث, حوادث روز


با دستگیری هر سه متهم ، بلافاصله هماهنگی های لازم با عوامل اورژانس جهت انتقال متهم "رضا . ح" به بیمارستان انجام اما با وجود انتقال متهم به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی ، وی پس از چند ساعت فوت می کند .

پرونده در اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ :
در بازرسی اولیه داخل خودرو ، مقادیر متنابهی از اموال داخل خودرو متعلق به سایر خودروها کشف شد که با هماهنگی بعمل آمده با سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات پلیسی و انهدام باند سارقین حرفه ای :
دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی بوده اما پس از ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار ، سرانجام "فرزین" اعتراف می کند که خودرو مسروقه را یک ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پلیس آگاهی ، از یکی از سارقین سابقه دار و حرفه ای در زمینه سرقت خودرو بنام "حسن . م" تحویل گرفته و مدعی می شود که دو سرنشین دیگرِ خودرو را صرفا جهت تفریح سوار خودرو مسروقه نموده است .

"فرزین . د" در ادامه اظهاراتش به دهها فقره سرقت داخل خودرو با همدستی "حسن . م" اعتراف و عنوان می کند که اموال مسروقه را بواسطه دیگر متهم دستگیر شده ( محمدرضا . س ) به متهم فوت شده ( رضا . ح ) فروخته است .

تحقیقات گسترده ای در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه سه نفر از خریداران اموال مسروقه به اسامی "سلیمان و حسن . ی"  ( دو برادر ) و "جعفر . ص" شناسایی ، دستگیر و در بازرسی از انبار محل نگهداری اموال مسروقه در منطقه خلازیر مقادیر متنابهی از اموال مسروقه کشف و توقیف شد .

هر سه متهم پس از انتقال به اداره بیستم پلیس آگاهی ، صراحتا به خرید اموال مسروقه از "حسن . م" اعتراف کردند که "حسن . م" نیز در در منطقه خلازیر بهمراه سه نفر از همدستانش بنام های "رها . الف" ، "اسماعیل . ک" و "مسعود . ن" ، با دو دستگاه خودرو پراید مسروقه و همچنین مقادیر زیادی اموال مسروقه از جمله باطری خودرو ، رینگ و لاستیک خودرو و ... دستگیر و به سرقت تمامی این اموال در همان شب اعتراف می کنند .

 

با همدستی فرزین و همچنین دهها فقره سرقت دیگر با همدستی خواهرزاده اش بنام "محسن . الف" اعتراف کرد .

با شناسایی مخفیگاه "محسن . الف" در منطقه پاکدشت ، وی با اطلاع از حضور کارآگاهان اقدام به فرار می کند که کارآگاهان با رعایت قانون بکارگیری سلاح او را از ناحیه ی پا زمین گیر و دستگیر می کنند ؛ با دستگیری متهم و در بازرسی از مخفیگاهش ، یک دستکاه خودرو پرشیا مسروقه و همچنین چند دستگاه لپ تاپ مسروقه بهمراه مقادیر متنابهی از لوازم خودرو مسروقه از قبیل دهها عدد باند و رادیو پخش کشف و توقیف شد .

سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور ، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : در ادامه رسیدگی به این پرونده ، تاکنون دهها مالباخته شناسایی و برابر هماهنگی بعمل آمده با مقام محترم قضایی ، قسمتی از اموال مسروقه کشف شده از متهمین به مالباختگان تحویل و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین ، شناسایی سایر اموال مسروقه و همچنین مالباختگان و پیگیری اقدامات قانونی جهت تحویل اموال به مالباختگان در دستور کار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ".

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------