مرگ یک سارق در تعقیب و گریز پلیس



ماموران پس از تعقيب و گريزي طولاني كه بي‌توجهي راننده را در پي داشت چندين تير هوايي شليك كردند. نهايتا ماموران در خيابان شهيد رجايي لاستيك خودروي مزدا ٣ را مورد هدف قرار دادند كه خودرو به گاردريل برخورد كرد و متوقف شد...

در تاریخ ٢٨ اردیبهشت ماه امسال عوامل گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی(ع) به یک دستگاه خودروی مزدا ٣ با سه نفر سرنشین مشکوک شدند.

به گزارش اعتماد، با استعلام پلاك خودرو از سوي پليس مشخص شد كه اين خودرو داراي سابقه سرقت بوده است. ماموران گشت پليس آگاهي به راننده مزدا ٣ دستور توقف دادند اما راننده بدون توجه به هشدارهاي پليسي و با افزايش سرعت خودرو و ايجاد حركات نمايشي فرار كرد.

ماموران پس از تعقيب و گريزي طولاني كه بي‌توجهي راننده را در پي داشت چندين تير هوايي شليك كردند. نهايتا ماموران در خيابان شهيد رجايي لاستيك خودروي مزدا ٣ را مورد هدف قرار دادند كه خودرو به گاردريل برخورد كرد و متوقف شد. با متوقف شدن خودروي مزدا ٣ هر سه سرنشين خودرو به صورت پياده اقدام به فرار كردند.

ماموران يك نفر از آنها را به نام رضا از ناحيه ران پا مورد اصابت گلوله قرار دادند و دو نفر ديگر به اسامي (فرزين) و (محمدرضا) نيز در هنگام فرار دستگير شدند. با دستگيري هر سه متهم بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم با عوامل اورژانس براي انتقال متهم (رضا) به بيمارستان انجام شد. اما با وجود انتقال متهم به بيمارستان و انجام اقدامات درماني او پس از چند ساعت فوت كرد.

در بازرسي اوليه داخل خودرو مقادير زيادي از اموال داخل خودرو متعلق به ساير خودروها كشف شد كه با هماهنگي به عمل آمده با سرپرست دادسراي ناحيه ٣٤ تهران پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

دو متهم دستگير شده در تحقيقات اوليه منكر هرگونه خلافي شدند اما پس از ارايه دلايل و مستندات غيرقابل انكار، سرانجام فرزين اعتراف كرد كه خودرو مسروقه را يك ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پليس آگاهي از يكي از سارقين سابقه‌دار و حرفه‌اي در زمينه سرقت خودرو به نام حسن تحويل گرفته است.

او مدعي شد كه دو سرنشين ديگرِ خودرو را فقط براي تفريح سوار خودروي مسروقه كرده است. فرزين در ادامه اظهاراتش به ده‌ها فقره سرقت داخل خودرو با همدستي حسن اعتراف كرد و گفت كه اموال مسروقه را به واسطه ديگر متهم دستگير شده محمدرضا به متهم فوت شده رضا فروخته است. در تحقيقات كارآگاهان اداره بيستم پليس آگاهي تهران سه نفر از خريداران اموال مسروقه به نام‌هاي سليمان و حسن (دوبرادر) و جعفر شناسايي و دستگير شدند.

در بازرسي از انبار محل نگهداري اموال مسروقه كه در منطقه خلازير بود مقادير زيادي از اموال مسروقه كشف و توقيف شد. هر سه متهم پس از انتقال به اداره بيستم پليس آگاهي صراحتا به خريد اموال مسروقه از حسن اعتراف كردند.

حسن نيز در منطقه خلازير به همراه سه نفر از همدستانش به نام‌هاي رها، اسماعيل و مسعود در حالي دستگير شد كه دو دستگاه خودروي پرايد مسروقه و مقدار زيادي اموال مسروقه از جمله باطري خودرو، رينگ و لاستيك خودرو به همراه داشت. او به سرقت تمامي اين اموال اعتراف كرد. حسن متهم اصلي اين پرونده در تحقيقات صورت گرفته به ده‌ها فقره سرقت با همدستي فرزين و همچنين ده‌ها فقره سرقت ديگر با همدستي خواهرزاده‌اش به نام محسن اعتراف كرد.

پليس بعد از اينكه مخفيگاه محسن در منطقه پاكدشت را شناسايي و براي دستگيري‌اش اقدام كرد متوجه شد كه او در حال فرار است. كارآگاهان او را ازناحيه پا زمينگير و دستگير مي‌كنند.

با دستگيري متهم و بازرسي از مخفيگاهش يك دستگاه خودروي پرشيا مسروقه و همچنين چند دستگاه لپ‌تاپ مسروقه به همراه مقاديري از لوازم خودروهاي مسروقه از قبيل ده‌ها عدد باند و راديو پخش كشف و توقيف شد.

سرهنگ كارآگاه صفدر جانپرور معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در ادامه رسيدگي به اين پرونده تاكنون ده‌ها مالباخته شناسايي و برابر هماهنگي به عمل آمده با مقام محترم قضايي قسمتي از اموال مسروقه كشف شده از متهمان به مالباختگان تحويل و تحقيقات براي شناسايي ساير جرايم ارتكابي متهمان و پيگيري اقدامات قانوني براي تحويل اموال به مالباختگان در دستور كار اداره بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------